Αυτοαποτελεσματικότητα στη διαδικασία λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων μαθητών - μαθητριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: ο ρόλος ατομικών παραγόντων και υποστηρικτικών μηχανισμών

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα στο θεωρητικό πλαίσιο της κοινωνικογνωστικής θεωρίας για τησταδιοδρομία, αποσκοπεί στη διερεύνηση ορισμένων ατομικών, περιβαλλοντικώνπαραγόντων και υποστηρικτικών μηχανισμών που διαμορφώνουν τις αντιλήψειςαυτοαποτελεσματικότητας στη διαδικασία λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικώναποφάσεων μαθητών-μαθητριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τησχετική συμπεριφορά αυτών. Η ανάγκη να συμπεριληφθούν όσο το δυνατόνπερισσότεροι από αυτούς τους παράγοντες στη μελέτη για την εξήγηση τηςδιαμόρφωσης των συγκεκριμένων αντιλήψεων αυτοαποτελεσματικότητας, στη βάσημιας συνθετικής προσέγγισης, έχει διατυπωθεί από αρκετούς ερευνητές κυρίως στηδιεθνή βιβλιογραφία. Στην Ελλάδα ελάχιστες έρευνες έχουν ασχοληθεί με τιςσυγκεκριμένες αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας, παρά το γεγονός ότι τιςτελευταίες δεκαετίες, στο νέο πλαίσιο δια βίου προγραμματισμού, δράσης,σχεδιασμού και επανασχεδιασμού της σταδιοδρομίας, θέματα και φαινόμενα πουαφορούν και αναφέρονται στη διαδικασία λήψης εκπαιδε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research, which is based on the social cognitive career theory, aims atinvestigating some factors (personality, environmental factors and contextualsupports) that affect the career decision-making self efficacy of high school studentsas well as their performance in relation to the career decision-making process.According to the review of the related literature, many authors have stressed theneed to investigate as many factors as possible in order to study their effect on thecareer decision-making self efficacy on the basis of a synthetic approach. In Greeceauthors have hardly investigated career decision-making self efficacy, despite thefact that in the last decades and in the new context of lifelong programming, actionand planning of a career, issues concerning the career decision-making self efficacyare worrying parents, teachers and members of career counselling services and thehigh school students themselves more and more.516 secondary school students from the region of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29085
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29085
ND
29085
Εναλλακτικός τίτλος
Career decision-making self efficacy of secondary education students: the role of personality, environmental factors and contextual support
Συγγραφέας
Χαροκοπάκη, Αργυρώ του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ανδρέου Ελένη
Δερμιτζάκη Ειρήνη
Κρίβας Σπυρίδων
Ζαφειροπούλου Μαρία
Αθανασιάδου Χριστίνα
Μπότσογλου Καφενία
Χανιωτάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοαποτελεσματικότητα στη διαδικασία λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων; Κοινωνικογνωστική θεωρία για τη σταδιοδρομία; Περιβαλλοντικοί παράγοντες; Ατομικοί παράγοντες; Υποστηρικτικοί μηχανισμοί; Υποστήριξη γονέων και φίλων στην επιλογή επαγγέλματος; Είδος του δεσμού με τους γονείς και τους φίλους; Προσωπικότητα; Αναπτυξιακή-προληπτική ή θεραπευτική συμβουλευτική παρέμβαση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
419 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)