Περίληψη
Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να σχεδιάσει κλίμακα, για να προσδιορίσει ποιες ιδιαίτερες γνώσεις/ικανότητες αθλητικής διοίκησης χρησιμοποιούν οι προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού, για να εκπληρώσουν τον επαγγελματικό τους ρόλο. Το δείγμα της έρευνας απετέλεσαν 368 προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού που αποτέλεσαν δυο ομάδες. Την πρώτη ομάδα (ομάδα Α, Ν=232), στην οποία πήραν μέρος οι προπονητές/τριες των σωματείων του Σ.Ε.Γ.Α.Σ., που αξιολογήθηκαν μέχρι την εκατοστή θέση και τη δεύτερη ομάδα (ομάδα Β, Ν=156), στην οποία συμμετείχαν οι προπονητές/τριες των σωματείων του Σ.Ε.Γ.Α.Σ., που αξιολογήθηκαν πάνω από την εκατοστή θέση. Τα άτομα αυτά απάντησαν σε ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε για το σκοπό της μελέτης και το οποίο τους απεστάλη ταχυδρομικά ή με προσωπική επαφή. Ο ρυθμός ανταπόκρισης ήταν 75 %. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική, παραγοντική ανάλυση, επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση και ανάλυση διασποράς (A.N.O.V.A.). H ανάλ ...
Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να σχεδιάσει κλίμακα, για να προσδιορίσει ποιες ιδιαίτερες γνώσεις/ικανότητες αθλητικής διοίκησης χρησιμοποιούν οι προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού, για να εκπληρώσουν τον επαγγελματικό τους ρόλο. Το δείγμα της έρευνας απετέλεσαν 368 προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού που αποτέλεσαν δυο ομάδες. Την πρώτη ομάδα (ομάδα Α, Ν=232), στην οποία πήραν μέρος οι προπονητές/τριες των σωματείων του Σ.Ε.Γ.Α.Σ., που αξιολογήθηκαν μέχρι την εκατοστή θέση και τη δεύτερη ομάδα (ομάδα Β, Ν=156), στην οποία συμμετείχαν οι προπονητές/τριες των σωματείων του Σ.Ε.Γ.Α.Σ., που αξιολογήθηκαν πάνω από την εκατοστή θέση. Τα άτομα αυτά απάντησαν σε ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε για το σκοπό της μελέτης και το οποίο τους απεστάλη ταχυδρομικά ή με προσωπική επαφή. Ο ρυθμός ανταπόκρισης ήταν 75 %. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική, παραγοντική ανάλυση, επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση και ανάλυση διασποράς (A.N.O.V.A.). H ανάλυση των δεδομένων με διερευνητική παραγοντική ανάλυση ανέδειξε πέντε παράγοντες: (1) «τεχνικές διαχείρισης», Cronbach’s a= 0.88 (7 ερωτήσεις), (2) «αθλητική επιστήμη», Cronbach’s a= 0.77 (5 ερωτήσεις), (3) «βιολογία», Cronbach’s a= 0.85 (3 ερωτήσεις), (4) «πρόληψη ατυχημάτων/διαχείριση κρίσης», Cronbach’s a= 0.80 (4 ερωτήσεις) και (5) «προπονητική» Cronbach’s a=0.71 (4 ερωτήσεις), ενώ ο συντελεστής Cronbach a των παραγόντων του ερωτηματολογίου παρουσίασε εσωτερική συνοχή 0.90. Η επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση με τη χρησιμοποίηση του στατιστικού πακέτου ΑΜΟS 19.0 έδειξε ότι η κλίμακα που σχεδιάστηκε με στόχο να προσδιορίσει τις χρησιμοποιούμενες από τους προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού στην άσκηση του επαγγέλματός τους γνώσεις/ικανότητες είχε καλή εφαρμογή, αφού οι δείκτες που παρήχθησαν μετά την ανάλυση ήταν αποδεκτοί: 1) Ο Chi-square/df ήταν 2.86 2) ο δείκτης κατάλληλης προσαρμογής (GFI), ήταν 0.94 3) ο συγκριτικός δείκτης προσαρμογής (CFI) ήταν 0.91 και 4) ο δείκτης του τυπικού σφάλματος σύγκλισης-προσέγγισης (RMSEA) ήταν 0.041<0.01. Οι πέντε γνώσεις/ικανότητες που βαθμολογήθηκαν με μεγαλύτερους βαθμούς από τους προπονητές/τριες της Α ομάδας ήταν: «γνωρίζει άριστα παιδαγωγικά», «γνωρίζει ανατομία», «γνωρίζει τους κινδύνους που υπάρχουν από τη συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες», «γνωρίζει ψυχολογία του αθλητισμού» και «γνωρίζει αθλητιατρική». Οι πέντε γνώσεις/ικανότητες που βαθμολογήθηκαν με μεγαλύτερους βαθμούς από τους προπονητές/τριες της Β ομάδας ήταν: «γνωρίζει τους κινδύνους που υπάρχουν από τη συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες», «χρησιμοποιεί παιδαγωγικές μεθόδους κατά τη διάρκεια της προπονητικής διαδικασίας», «γνωρίζει φυσιολογία της άσκησης», «παρέχει προπονητικές υπηρεσίες και σε άλλους ασκούμενους στον ίδιο χώρο (πέραν των αθλητών του) με αμοιβή» και «γνωρίζει ψυχολογία του αθλητισμού». Η ανάλυση μεταξύ των ομάδων αποκάλυψε ότι: (α) οι προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού της ομάδας Α είχαν στατιστικά σημαντικές υψηλότερες τιμές από τους προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού της ομάδας Β, στον παράγοντα «βιολογία», και (β) οι προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού της ομάδας Β είχαν στατιστικά σημαντικές υψηλότερες τιμές από τους προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού της ομάδας Α, στους παράγοντες «τεχνικές διαχείρισης», «αθλητική επιστήμη», «πρόληψη ατυχημάτων/διαχείριση κρίσης» & «προπονητική». H ανάλυση διασποράς (A.N.O.V.A.) και η διόρθωση Bonferroni μεταξύ των μέσων τιμών των παραγόντων των προπονητών/τριών του κλασσικού αθλητισμού και των ανεξάρτητων μεταβλητών, αποκάλυψε ότι υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στο φύλο, την ηλικία, την οικογενειακή κατάσταση, το μορφωτικό επίπεδο, τις μεταπτυχιακές σπουδές, την προπονητική εμπειρία, την αθλητική εμπειρία, το είδος της προπονητικής εργασίας, τα πληθυσμιακά κριτήρια περιοχής εργασίας, της προπονητικής εξειδίκευσης, της κύριας επαγγελματικής δραστηριότητας, των εσόδων από την κύρια επαγγελματική δραστηριότητα και της παρακολούθησης σεμιναρίων διοίκησης αθλητισμού. Συμπεραίνεται ότι οι γνώσεις/ικανότητες που χρησιμοποιούν οι προπονητές/τριες του κλασσικού αθλητισμού είναι αυτές που έχουν σχέση με τις «τεχνικές διοίκησης», την «αθλητική επιστήμη», τη «βιολογία», την «πρόληψη ατυχημάτων/διαχείριση κρίσης» και «προπονητική».
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of the present study was to construct a valid and reliable research scale in order to identify which of the particular sport management competencies needed by track and field coaches in Greece to perform their professional role. The sample of the study were 368 track and field coaches, who were randomly allocated in two groups. In the first group (team Α, Ν=232), participated the track and field coaches of Greek Track and Field Federation that rated until 100 order and in the second group (team Β, Ν=156) participated the track and field coaches that rated up to 100 order. These subjects answered in a scale that constructed for the study purposes and posted to them or delivered to them with personal touch. The answered rate was 75 %. Factor and confirmatory factor analysis were used to validate the scale. Exploratory factor analysis revealed five factors: (1) «management techniques», Cronbach’s a= 0.88 (7 items), (2) «sport science», Cronbach’s a= 0.77, (5 items), (3) «biolo ...
The purpose of the present study was to construct a valid and reliable research scale in order to identify which of the particular sport management competencies needed by track and field coaches in Greece to perform their professional role. The sample of the study were 368 track and field coaches, who were randomly allocated in two groups. In the first group (team Α, Ν=232), participated the track and field coaches of Greek Track and Field Federation that rated until 100 order and in the second group (team Β, Ν=156) participated the track and field coaches that rated up to 100 order. These subjects answered in a scale that constructed for the study purposes and posted to them or delivered to them with personal touch. The answered rate was 75 %. Factor and confirmatory factor analysis were used to validate the scale. Exploratory factor analysis revealed five factors: (1) «management techniques», Cronbach’s a= 0.88 (7 items), (2) «sport science», Cronbach’s a= 0.77, (5 items), (3) «biology», Cronbach’s a= 0.85 (3 items), (4) «accident prevention/crisis management», Cronbach’s a= 0.80 (3 items) and (5) «field training» Cronbach’s a=0.71 (4 items), while the Cronbach a of the factor of the total scale was 0.90. The confirmatory factor analysis by using the statistical package AMOS 19.0, showed that the scale which was designed to identify those skills/competencies used by track and field coaches in order to perform their professional role, had good fit, since the indicators produced after the analysis was acceptable: 1) Chi-square/df was 2.86, 2) the appropriate adjustment index (GFI), was 0.94, 3) the comparative fit index (CFI), was 0.91, and 4) the root mean square error of approximation (RMSEA), was 0.041 <0.01. The competencies «demonstrate an understanding of pedagogy»', «demonstrating an understanding of anatomy», «demonstrate an understanding of specific inherent risks of sport», «demonstrate an understanding of sport psychology» and «demonstrate an understanding of sport medicine», were the top five competencies that high rated by track and field coaches of group A. The competencies ««demonstrate an understanding of specific inherent risks of sport», «uses pedagogical teaching methods during the training process», «demonstrate an understanding of exercise physiology», «provides coaching services and other practitioners in the same place (in addition to athletes) to pay» and «demonstrate an understanding of sport psychology», were the top five competencies that high rated by track and field coaches of group Β. The analysis between groups revealed that: (a) there was a significant difference in the factor «biology» in favour of the track and field coaches of the group A, and (b) there was a significant difference in the factors «management techniques», sport science», «accident prevention/crisis management» and «field techniques», in favour of the track and field coaches of the group B. The analysis of variance (A.N.O.V.A.). and the Bonferroni method between the mean factor values factors and independent variables, revealed that there were statistically significant differences in gender, age, marital status, education level, postgraduate studies, training experience, athletic experience, the kind of coaching job, the demographic criteria work area, the coaching specialization, the main profession, the incomes from main business activity monitoring and participation of sport management seminars. It is concluded that the competencies/skills used by track and field coaches are those have been associated with the «management techniques», «sport science», «biology», «accident prevention /crisis management» and «field techniques».
περισσότερα