Περίληψη
Η ανάπτυξη των διοργανώσεων υπαιθρίων δραστηριοτήτων μικρής κλίμακας (αγώνες ορεινού τρεξίματος, ορεινής ποδηλασίας, τριάθλου, αγώνες περιπέτειας) παρουσιάζει αλματώδη ανάπτυξη στη χώρα μας τα τελευταία 7 χρόνια. Καθώς οι διοργανώσεις αθλητικού τουρισμού μικρής κλίμακας μπορούν να προσφέρουν οικονομικά, τουριστικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες, η διερεύνηση των παραγόντων που μπορούν να συμβάλουν στην επανάληψη της συμμετοχής σε αυτές, μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια στον στρατηγικό σχεδιασμό των διοργανώσεων. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της επανάληψης της συμμετοχής και της από Στόμα σε στόμα Επικοινωνίας στις διεθνής διοργανώσεις υπαιθρίων δραστηριοτήτων μικρής κλίμακας από: α) την Ανάμειξη των συμμετεχόντων με την δραστηριότητα του ορεινού τρεξίματος, β) την Ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, γ) την Ικανοποίηση από την συμμετοχή, και δ) τους Καταναλωτικούς συνειρμούς που αναπτύσσονται ως επακόλουθο της συμμετοχής τους στους αγώ ...
Η ανάπτυξη των διοργανώσεων υπαιθρίων δραστηριοτήτων μικρής κλίμακας (αγώνες ορεινού τρεξίματος, ορεινής ποδηλασίας, τριάθλου, αγώνες περιπέτειας) παρουσιάζει αλματώδη ανάπτυξη στη χώρα μας τα τελευταία 7 χρόνια. Καθώς οι διοργανώσεις αθλητικού τουρισμού μικρής κλίμακας μπορούν να προσφέρουν οικονομικά, τουριστικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες, η διερεύνηση των παραγόντων που μπορούν να συμβάλουν στην επανάληψη της συμμετοχής σε αυτές, μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια στον στρατηγικό σχεδιασμό των διοργανώσεων. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της επανάληψης της συμμετοχής και της από Στόμα σε στόμα Επικοινωνίας στις διεθνής διοργανώσεις υπαιθρίων δραστηριοτήτων μικρής κλίμακας από: α) την Ανάμειξη των συμμετεχόντων με την δραστηριότητα του ορεινού τρεξίματος, β) την Ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, γ) την Ικανοποίηση από την συμμετοχή, και δ) τους Καταναλωτικούς συνειρμούς που αναπτύσσονται ως επακόλουθο της συμμετοχής τους στους αγώνες. Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτέλεσαν 273 συμμετέχοντες σε τρεις διοργανώσεις ορεινού τρεξίματος που υλοποιήθηκαν στην Ελλάδα το 2012. Για την διερεύνηση της ανάμειξης με το ορεινό τρέξιμο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Kyle, Graefe, Manning, & Bacon (2004). Για την διερεύνηση της ποιότητας των υπηρεσιών χρησιμοποιήθηκαν τα μοντέλα των Alexandris, Zahariadis, Tsorbatzoudis & Grouios (2004b) και Shonk & Chelladurai (2008), ενώ για την καταγραφή των καταναλωτικών συνειρμών χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Team Association Model (TAM) των Gladden και Funk (2001). Για την καταγραφή της ικανοποίησης από την συμμετοχή χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Kouthouris & Alexandris (2005), ενώ για την διερεύνηση της επαναλαμβανόμενης συμμετοχής και ανεπίσημης επικοινωνίας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Tsiotsou & Alexandris (2009). Η δομική εγκυρότητα των κλιμάκων των ερωτηματολογίων εξετάστηκε επιτυχώς μέσω διερευνητικής και επιβεβαιωτικής παραγοντικής ανάλυσης, ενώ για την ανάλυση των δεδομένων εφαρμόσθηκαν αναλύσεις συσχέτισης, παλινδρόμησης, διακύμανσης και ανάλυσης συστοιχιών. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως: α) η επανάληψη της συμμετοχής στις αθλητικές διοργανώσεις μικρής κλίμακας προβλέπεται από την ποιότητα των υπηρεσιών της διοργάνωσης, τους καταναλωτικούς συνειρμούς αλλά και την ικανοποίηση από την διοργάνωση, β) η ανεπίσημη επικοινωνία προβλέπεται από την ποιότητα των υπηρεσιών της διοργάνωσης και τους καταναλωτικούς συνειρμούς που απορρέουν από την διοργάνωση, γ) η ποιότητα των υπηρεσιών της διοργάνωσης συμβάλει στην πρόβλεψη της ανάπτυξης θετικών καταναλωτικών συνειρμών για την διοργάνωση. Οι θεωρητικές και πρακτικές εφαρμογές των αποτελεσμάτων παρουσιάζονται στην διατριβή.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The development of small scale outdoor events (mountain running, mountain bike, triathlon, adventure races and sea crossings) has been rapidly expanding in Greece the past seven years. Small-scale outdoor events can offer economic, tourism, social and environment benefits for local communities. Understanding the factors that influence repeated participation in these events at can help creating a strategic plan for the further development of outdoor events. The current research aimed to investigate the role of a) sport involvement, b) service quality, c) event brand associations and d) runners’ satisfaction, on the intention for repeated participation in outdoor sport events and the development of positive word-of-mouth communications. In order to achieve the objectives of the study, data were collected from participants of three mountain running outdoor events held in Greece, with the use of the following questionnaires: The Leisure Involvement questionnaire (Kyle, Graefe, Manning, & ...
The development of small scale outdoor events (mountain running, mountain bike, triathlon, adventure races and sea crossings) has been rapidly expanding in Greece the past seven years. Small-scale outdoor events can offer economic, tourism, social and environment benefits for local communities. Understanding the factors that influence repeated participation in these events at can help creating a strategic plan for the further development of outdoor events. The current research aimed to investigate the role of a) sport involvement, b) service quality, c) event brand associations and d) runners’ satisfaction, on the intention for repeated participation in outdoor sport events and the development of positive word-of-mouth communications. In order to achieve the objectives of the study, data were collected from participants of three mountain running outdoor events held in Greece, with the use of the following questionnaires: The Leisure Involvement questionnaire (Kyle, Graefe, Manning, & Bacon, J., 2004), The multi-dimensional service quality model (Alexandris, Zahariadis, Tsorbatzoudis & Grouios, 2004 and Shonk & Chelladurai, 2008), The Team association Model –TAM (Gradden και Funk 2001), Satisfaction (Kouthouris & Alexandris, 2005) and a scale meauring World of mouth and behavioral intentions (Tsiotsiou & Alexandris, 2009). The construct validity of the questionnaires was tested with exploratory and confirmatory factor analyses. In order to test the hypotheses the following tests were used: correlation analysis, regression analysis, ANOVA’s and cluster analysis. The results showed that a) repeated participation in the outdoor events was predicted by service quality, brand associations and satisfaction, and b) word of mouth was predicted by service quality and brand associations. Furthermore, the results showed that service quality predicted the development of brand associations. The theoretical and applied implications of these results are discussed.
περισσότερα