Εκπαιδευτική πολιτική στην εκπαίδευση ενηλίκων: η αναπαραγωγή και ο μετασχηματισμός των βασικών αρχών και χαρακτηριστικών των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας μέσα από τις πρακτικές των διε...: εμπειρική έρευνα

Περίληψη

Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ (ΣΔΕ), ΑΝΤΛΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΣΔΕ, ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΟΥΝ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΣΔΕ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 2373/2003). ΩΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΕΣΤΙΑΣΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΔΕΙΓΜΑ 31 ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ, ΕΝΩ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΛΗΦΘΗΚΑΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ 7 ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΔΕ. Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΗΤΑΝ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΔΟΜΟΠΟΙΗΣΗΣ. ΣΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ, ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΣΔΕ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE RESEARCH HYPOTHESIS OF THIS THESIS WAS THAT THE HEADMASTERS OF SECOND CHANCE SCHOOLS (SCS), DRAWING UPON RESOURCES AND RULES OF SCS, REPRODUCE, THROUGH THEIR PRACTICES, THE MAIN PRINCIPLES AND CHARACTERISTICS OF SCS (ACCORDING TO MINISTERIAL RESOLUTION 2373/2003). THE RESEARCH METHOD OF FOCUSED INTERVIEW WAS EMPLOYED IN A SELECTED SAMPLE OF 31 HEADMASTERS, AND ADDITIONALLY 7 MEMBERS OF THE SCS IMPLEMENTATION INSTITUTION EXECUTIVE STUFF WERE INTERVIEWED. THE RESEARCH TECHNIQUE WAS CONTENT ANALYSIS OF THE RESEARCH DATA, WHICH WERE INTERPRETED BY THE STRUCTURATION THEORY. THE CONCLUSIONS CONFIRM, TO A GREAT EXTENT, THE RESEARCH HYPOTHESIS AND, ADDITIONALLY, BRING OUT OTHER SIGNIFICANT EDUCATIONAL POLICY ISSUES: FACTORS THAT ENABLE THIS REPRODUCTION, DANGERS AND THREATS, OPPORTUNITIES, AS WELL AS FACTORS FOR SCS’ SUSTAINABILITY.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28044
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28044
ND
28044
Εναλλακτικός τίτλος
Educational policy in adult education: te reproduction and transformation of the basic principles and characteristics of second chance schools through their �headmasters' practices: empirical research
Συγγραφέας
Ανάγνου, Ευάγγελος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βεργίδης Δημήτριος
Λάμνιας Κωνσταντίνος
Υφαντή Αμαλία
Πασιάς Γεώργιος
Καμαριανός Ιωάννης
Ασημάκη Άννα
Μπάκας Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διευθυντές; Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ); Εκπαίδευση ενηλίκων; Εκπαιδευτική πολιτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 514 σ. και Β' τόμος 522 σ.), πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)