Σχέσεις μεταξύ Ελληνικής Μουσικής και Ζωγραφικής στις αρχές του 20ού αιώνα: κοινωνιολογικές και αισθητικές προσεγγίσεις

Περίληψη

Η Παρούσα διδακτορική διατριβή αποτελεί μια κοινωνιολογική μελέτη, η οποία έχει ως αντικείμενό της, όπως υποδηλώνεται και στον τίτλο, τη διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ ελληνικής μουσικής και ζωγραφικής στις αρχές του 20ού αιώνα. Βασικός της άξονας είναι η μελέτη της εξέλιξης των δυο τεχνών προς τον ελληνικό μοντερνισμό. Έμφαση δίνεται στις κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες οι οποίες οδήγησαν τις δυο τέχνες, δια των εκπροσώπων τους, στην αναζήτηση ενός κοινού πολιτισμικού οράματος το οποίο εκφράζεται με τον όρο ελληνικότητα στην τέχνη. Οι συνθήκες αυτές επιδρώντας άμεσα (δημιουργία αιτιακών συσχετίσεων) στη μουσική και τη ζωγραφική και σε συνδυασμό με τις κοινές πολιτισμικές προοπτικές τις οποίες "ευαγγελίζεται" η ελληνικότητα στις τέχνες, προκαλούν αλληλεπιδράσεις, άρα και σχέσεις, μεταξύ των δυο τεχνών. Υπό την έννοια αυτή, οι συνθήκες οριοθετούν και ερμηνεύουν τον όρο σχέσεις της παρούσας μελέτης. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων στην εργασία αυτή, θεωρήθηκε ως προϋπόθεση η άποψη ότι υ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral dissertation is a sociological study and has the purpose, as indicated in the title , to investigate the relations between greek music and painting in the early 20th century. Focal point is the study of the evolution of the two arts to the Greek mondernism. Highlighted the social and historical contitions that led the two arts, through their representatives, in the search for a common vision which is expressed by the term Greekness in art. These conditions, acting directly in music and painting (they establish causal relationships) and in conjunction with the joint cultural perspectives, cause interacts, and so relations between the two arts. Therefore the conditions define and interpret the term "relations" of this study.It was seen as a prerequisite the view that there are, on the one hand, external relations which are shaped by the historical and social conditions of each era and secondly, internal relations, which follow basic aesthetic principles that are co ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36419
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36419
ND
36419
Εναλλακτικός τίτλος
Relations between Greek music and painting: sociological and aesthetic approaches
Συγγραφέας
Σπυράκη, Σταματίνα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ψυχοπαίδη Ολυμπία
Κάβουρας Παύλος
Τσέτσος Μάρκος
Μαλιάρας Νικόλαος
Φιτσιώρης Γεώργιος
Μουρίκη Αλεξάνδρα
Ζήκα Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
ανώτερη αντικειμενικότητα-πνευματικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)