Τα σχολικά βιβλία των θρησκευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (1974-2006): διαχρονική έρευνα υπό το πρίσμα της εκπαίδευσης για την ειρήνη και τα δικαιώματα του ανθρώπου
Περίληψη
Με βασική παραδοχή ότι το μάθημα των Θρησκευτικών είναι «φρονηματιστικό», το θεωρητικό και ιστορικό πλαίσιο της έρευνας αποτελούν η Παιδαγωγική της Ειρήνης, το πλαίσιο της περιόδου 1974-2006 στην Ελλάδα, το μάθημα των Θρησκευτικών, το σχολικό βιβλίο ως μέσο διδασκαλίας και ως αντικείμενο έρευνας και η Διεθνής Έρευνα Σχολικών Βιβλίων. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων των Θρησκευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της μεταπολιτευτικής περιόδου (1974-2006) υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης για την Ειρήνη. Υλικό της έρευνας αποτέλεσαν εικοσιένα (21) σχολικά βιβλία Θρησκευτικών Γυμνασίου και Λυκείου της μεταπολιτευτικής περιόδου. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η Ποιοτική Ανάλυση Περιεχομένου με την οποία διερευνήθηκαν πώς προβάλλεται η Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ποιες μορφές βίας (άμεσης και δομικής) παρουσιάζονται και πώς, και ποια είναι η εικόνα του Ορθόδοξου εθνικού «εαυτού» σε αντιπαραβολή με τον ομόδοξο, ετερόδοξο και αλλόθ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Taking into account that the subject of Religious Education aims at boosting people’s morale, Education for Peace, the context of the period 1974-2006 in Greece, the subject of Religious Education, the school textbook as a means of instruction and as an object of research work as well as the International Research of school textbooks constitute the theoretical and historical base of the research work. The purpose of this research work is to investigate the content of the school textbooks of Religious Education in secondary Education of the political changeover period (1974-2006) in the light of the Education for Peace. Twenty one Gymnasium and Lyceum school textbooks of Religious Education of the political changeover period were used as research material. The method used is the Qualitative Content Analysis through which the following facts were investigated: how peace and human rights are promoted, which forms of violence (direct and structural violence) are presented and how, and fina ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (8.78 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.