Η ευρωπαϊκή διάσταση της διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών: η συμβολή του στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή βασίστηκε σε μια σειρά από ερευνητικά ερωτήματα που προσδιόρισαν το πεδίο έρευνας και διαμόρφωσαν τη στοχοθεσία της. Βασικό ερευνητικό ερώτημα ήταν αν, και με ποιους τρόπους, η Ευρώπη αποτελεί παράγοντα διαμόρφωσης της εκπαίδευσης ως θεωρίας και πράξης. Επόμενο ερώτημα αφορά στη θέση της θρησκείας στην Ευρώπη, σε ποιες χώρες και πώς διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών και ποιοι παράγοντες έχουν συντελέσει στην υιοθέτηση κάποιου μοντέλου διδασκαλίας έναντι κάποιου άλλου. Ένα ακόμη βασικό ερώτημα που απασχόλησε την έρευνα ήταν το ποια μοντέλα διδασκαλίας κυριαρχούν στον ευρωπαϊκό χώρο, πώς διαμορφώνονται τα μοντέλα αυτά, ποιο είναι το πιο κατάλληλο μοντέλο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών και αν υπάρχουν σταθερά κριτήρια ποιότητας για όλα τα μοντέλα διδασκαλίας του μαθήματος. Ως προς αυτό, τίθεται ένα επιπλέον ερώτημα που αφορά στη δυνατότητα σύγκλισης όλων των μοντέλων διδασκαλίας του μαθήματος, σε ένα κοινό μοντέλο που θα μπορούσε να ισχύσει για όλα τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation was based on a series of research questions that defined the scope of research and shaped its targeting. The main research question was whether, and in what ways, Europe is a determinant of education as theory and practice. The next question concerns the place of religion in Europe, in which countries and how is religious education taught, and what factors have contributed to the adoption of a teaching model over another. Another key question of the research was what teaching models are prevalent in Europe, how these models are formed, what is the most appropriate model of teaching religious education if there are fixed quality criteria for all the models of teaching the course. In this respect, there is an additional question regarding the possibility of convergence of all the teaching models to a common model that could be applied to all European countries and the possibility of forming a single European identity, promoting multiculturalism, respect of huma ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28547
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28547
ND
28547
Εναλλακτικός τίτλος
The european dimension of the religious education teaching: its contribution to the development of european identity
Συγγραφέας
Κομνηνού, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δεληκωσταντής Κωνσταντίνος
Βασιλόπουλος Χρήστος
Κορναράκης Κωνσταντίνος
Μπέγζος Μάριος
Περσελής Εμμανουήλ
Ιωαννίδης Θωμάς
Μητροπούλου Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μάθημα θρησκευτικών; Σχολικά εγχειρίδια Θρησκευτικών; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Διαμόρφωση ταυτοτήτων; Μοντέλα διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών; Ευρωπαϊκή διάσταση εκπαίδευσης; Ανθρώπινα δικαιώματα; Μάθημα θρησκευτικών στην Ευρώπη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
viii, 543 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)