Διαφοροποίηση διδασκαλίας για την ανάπτυξη επιστημονικού εγγραμματισμού σε μαθητές/τριες υψηλών ικανοτήτων μάθησης στο μάθημα των φυσικών επιστημών

Περίληψη

Βασικός στόχος της έρευνας υπήρξε η διερεύνηση αν είναι επιτυχής πρακτική η διαφοροποίηση και ο εμπλουτισμός της διδασκαλίας για την ανάπτυξη επιστημονικού εγγραμματισμού σε μαθητές/τριες υψηλών ικανοτήτων και προδιαθέσεων μάθησης στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών στο δημοτικό σχολείο μέσα στη μεικτή σχολική τάξη της πέμπτης δημοτικού. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 155 μαθητές/τριες του Α’ και Β’ δημοτικού σχολείου στο Αυγόρου, στην επαρχία Αμμοχώστου της Κύπρου. Για αυτό το σκοπό τα παιδιά έλαβαν μέρος στην αρχή της σχολικής χρονιάς σε διαγνωστική δραστηριότητα (Task I του M.Shayer) για τις χωροχρονικές σχέσεις η οποία μελετά τη σχέση μεταξύ του επιπέδου σκέψης των παιδιών και της ικανότητάς τους να κατανοήσουν και να λειτουργήσουν στην Επιστήμη. Μέσα από μία σειρά άλλων σταδίων 35 παιδιά επιλέχθησαν για να αποτελέσουν την ομάδα παιδιών με υψηλές ικανότητες και προδιαθέσεις μάθησης στο μάθημα της Επιστήμης. Ακολούθησε κλήρωση των τμημάτων που περιείχαν τις ομάδες των παιδιών αυτών για να απ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Main goal of the research was to investigate the possibility of a successful differentiated teaching for the development of scientific literacy to high ability students in the regular fifth grade classroom in Science. 155 students participated from the A’ and B’ primary school in Avgorou in Famagusta area in Cyprus.At the beginning of the school year children took part in a test for spatial relationships that could predict their ability to understand and act in Science (Task I, M.Shayer). After a long series of other steps 35 children were chosen as high ability students in Science. A draw determined the experimental and control group. The difference between the two groups was the differentiated and enriched teaching by the teacher to the experimental group. Many differentiated and enrichment teaching strategies were used to teach Science to high ability students as a group in the regular classroom. Four teaching units were enriched, Eyes-Vision, Digestive system, Groups of animals-Env ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35790
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35790
ND
35790
Εναλλακτικός τίτλος
Differentiated teaching for the development of scientific literacy to high ability students in science
Συγγραφέας
Κόκκινου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Μιχάλης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ματσαγγούρας Ηλίας
Βρεττός Ιωάννης
Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος
Καλκάνης Γεώργιος
Τσελφές Βασίλειος
Κορφιάτης Κωνσταντίνος
Μπαμπάλης Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαφοροποίηση διδασκαλίας; Μαθητές/τριες υψηλών ικανοτήτων μάθησης; Επιστημονικός εγγραμματισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 390 σ. και Β' τόμος 244 σ.), εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)