Η περίπτωση των χαρισματικών παιδιών: απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα αναγνώρισης και διαχείρισης της διαφορετικότητας των παιδιών αυτών

Περίληψη

Το ζήτημα της χαρισματικότητας είναι σύμπλοκο και πολυδιάστατο. Η χαρισματικότητα, μέχρι και τις μέρες μας, είναι μια έννοια ασαφής για την πλειονότητα των ανθρώπων, ενώ τα χαρισματικά παιδιά μια ιδιαιτέρως παραμελημένη ομάδα του μαθητικού πληθυσμού. Οι απόψεις, που έχουν διατυπωθεί και συνεχίζουν να διατυπώνονται, σχετικά με τη δομή και τα συστατικά της χαρισματικότητας είναι πάρα πολλές και κυρίως εξαρτώνται από την αντίληψη του καθενός για τη φύση της χαρισματικότητας. Τα χαρισματικά άτομα δε συγκροτούν μια φυσική πληθυσμιακή ομάδα, αλλά μια κοινωνικώς προσδιορισμένη κατηγορία προσώπων. Αν θέλουμε γενικώς να προσδιορίσουμε τον όρο «χαρισματικός-ή-ό» θα λέγαμε, ότι χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει άτομα, που έχουν δυνατότητες για ξεχωριστά επιτεύγματα ή που έχουν ήδη επιδείξει ασυνήθη επιτεύγματα. Σύμφωνα με τον ορισμό του Renzulli, που διεθνώς τείνει να γίνει αποδεκτός : «Χαρισματικότητα είναι η αλληλεπίδραση τριών βασικών ομάδων ανθρώπινων χαρακτηριστικών : γενικών ικανοτήτων άν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The issue of giftedness is complex and multifaceted. Up to now it is still a vague concept for most people while gifted children a very neglected group of the school population. The views that have been and continue to be made on its structure and components are many and depend mainly on the perception of the nature of giftedness. Gifted people are not a natural population group but a socially defined category. If you want to define the general term "gifted", so to speak, it is used to identify people who have abilities for individual achievements or who have already demonstrated extraordinary achievements. According to the definition of Renzulli, who is becoming internationally accepted, "Giftedness is the interplay of three main groups of human characteristics : general skills above average, high levels of dedication to work and high levels of creativity. Gifted children are those who have or are able to develop this complex set of characteristics and apply them to any potentially v ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25868
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25868
ND
25868
Εναλλακτικός τίτλος
The case of gifted children - views of primary school teachers in the recognition and management of diverstiy of these children
Συγγραφέας
Ρίζος, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Χρυσαφίδης Κώστας
Μαλικιώση-Λοΐζου Μαρία
Παπαδοπούλου Καλλιρόη
Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα
Τάφα Ευφημία
Βρεττός Ιωάννης
Ματσαγγούρας Ηλίας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Χαρισματικότητα; Χαρισματικά παιδιά; Διαγνωστική εγκυρότητα; Εκπαιδευτικές αξίες; Χαρισματικότητα, Ανάπτυξή της; Εκπαιδευτική υποστήριξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
322 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)