Διερεύνηση των συναισθηματικών και κοινωνικών σχέσεων, καθώς και της γνωστικής ανάπτυξης υιοθετημένων παιδιών προεφηβικής ηλικίας

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στη μελέτη της ανάπτυξης και της ψυχικής προσαρμογής υιοθετημένων εφήβων με ιδρυματική εμπειρία στην αρχή της ζωής τους. Πιο συγκεκριμένα, οι τομείς της ανάπτυξης των υιοθετημένων εφήβων που διερευνήθηκαν ήταν οι εξής: (α) η ποιότητα του δεσμού με τους θετούς γονείς τους, (β) τα συναισθήματα μοναξιάς και η ποιότητα των στενών φιλικών τους σχέσεων, (γ) η ψυχοκοινωνική τους προσαρμογή, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ίδιων των εφήβων, των γονέων και των καθηγητών τους, (δ) η γνωστική ανάπτυξη και η σχολική επίδοση, και (ε) η αυτοεκτίμηση και η αυτοαντίληψη σχετικά με τη σχολική ικανότητα και την εξωτερική τους εμφάνιση. Ο δεύτερος στόχος της έρευνας ήταν να εξετάσει τους παράγοντες που προβλέπουν τις ατομικές διαφορές μεταξύ των υιοθετημένων εφήβων. Οι παράγοντες πρόβλεψης που εξετάσθηκαν ήταν ο τύπος του δεσμού των εφήβων με τους γονείς τους, το εκπαιδευτικό επίπεδο των γονέων και η κοινωνική τάξη της οικογένειας, το φύλο των εφήβων και η ηλικία κατά την υιοθε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aimed to investigate the development and psychological adjustment of adopted adolescents who had experiences of institutional care in the onset of their life. In particular, the domains of development examined were: (a) the quality of attachment relationships with adoptive parents, (b) the feelings of loneliness and the quality of close friendships, (c) the psychosocial adjustment, according to adolescents themselves, their parents and teachers, (d) the cognitive development and school achievement, and (e) the global self-esteem and self-perceived competence in the domains of scholastic abilities and physical appearance. The second aim of the study was to examine the predictors of individual differences within the adopted group. The predictive variables used were the type of attachment to parents, the educational level of adoptive parents, the social class of adoptive family, the gender of the adoptees, and the age at placement. A total of 88 adolescents, aged 12 to 1 ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35290
ND
35290
Εναλλακτικός τίτλος
The investigation of emotopnal and social relationships, and cognitive development of adopted children in early adolescence
Συγγραφέας
Ντούμα, Μαρία του Δημήτριος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βορριά Παναγιώτα
Παπαληγούρα Ζαΐρα
Κιοσέογλου Γρηγόριος
Στογιαννίδου Αριάδνη
Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία
Μεταλλίδου Παναγιώτα
Αθανασιάδου Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Υιοθετημένοι έφηβοι; Ιδρυματική εμπειρία; Κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη; Γνωστική ανάπτυξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
297 σ., πιν., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)