Ψυχοπαιδαγωγική ανάλυση των εκδήλωσεων της μοναξιάς σε παιδιά με ελαφρά νοητική υστέρηση

Περίληψη

Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των βιωμάτων μοναξιάς των μαθητών με ελαφρά νοητική καθυστέρηση στο σχολικό περιβάλλον. Διερευνήθηκαν οι απόψεις των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων. Το δείγμα αποτελείτο από 154 μαθητές με ελαφρά νοητική καθυστέρηση που φοιτούσαν σε ειδικά δημοτικά σχολεία της Ελλάδας. Επιπλέον, στην έρευνα συμμετείχαν 62 εκπαιδευτικοί και 194 γονείς. Η ηλικία των μαθητών κυμαίνονταν από 7-14 ετών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι μαθητές βιώνουν μοναξιά στο σχολικό περιβάλλον και την αποδίδουν στην έλλειψη φιλικών σχέσεων, στην απόρριψη που δέχονται από τους συνομηλίκους και στην προσωρινή απουσία σημαντικών προσώπων. Οι εκπαιδευτικοί σχετίζουν τη μοναξιά των μαθητών με τα γνωστικά και κοινωνικά ελλείμματα και χρησιμοποιούν ενεργητικές στρατηγικές για την αντιμετώπισή της, όπως εμπλοκή των μαθητών με κοινωνικές δραστηριότητες, συναισθηματική υποστήριξη και συνεργασία με το οικογενειακό περιβάλλον. Οι γονείς των μαθητών και σχετίζουν τη μοναξιά των παιδιών ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to examine the experiences of loneliness of students with mild mental retardation in the school environment. We investigated students’, teachers’ and parents’ views of loneliness. The sample consisted of 154 students with mild mental retardation, that attend special primary schools in Greece. In addition, the survey involved 62 teachers and 194 parents. The age of the students ranged from 7-14 years. According to the results the students experience loneliness at school environment and attributed firstly in the lack of friendships, secondly in the rejection of their peers and finally in the temporary absence of significant persons.. Teachers associate loneliness of students with cognitive and social deficits and use active strategies to deal with it, as students engage with social activities, emotional support and cooperation to the family environment. Parents of students associate the loneliness of their children with the peers’ rejection. Τhe strategy t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32870
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32870
ND
32870
Εναλλακτικός τίτλος
Psychological and pedagogical analysis of expressions of loneliness in children with mild mental retardation
Συγγραφέας
Παπουτσάκη, Καλλιόπη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Γενά Αγγελική
Κρουσταλλάκης Γεώργιος
Δελλασούδας Λαυρέντιος
Νόβα-Καλτσούνη Χριστίνα
Γιαννίτσας Νικόλαος
Μπεζεβέγκης Ηλίας
Χατζηχρήστου Χρυσή
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Μοναξιά; Μαθητής; Ελαφρά νοητική καθυστέρηση; Απόψεις μαθητών; Απόψεις εκπαιδευτικών; Απόψεις γονέων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)