Επίλυση προβλημάτων κοινωνικής ζωής μαθητών με νοητική υστέρηση

Περίληψη

Η συγκεκριμένη έρευνα αποσκοπεί να διερευνήσει το βαθμό ανάπτυξης των δεξιοτήτων επίλυσης κοινωνικών προβλημάτων σε μαθητές με ελαφρά νοητική υστέρηση. Για το σκοπό αυτό μελετήθηκαν 146 περιπτώσεις μαθητών: εβδομήντα τρεις μαθητές με ελαφρά νοητική υστέρηση (Ν.Υ.) και εβδομήντα τρεις μαθητές του γενικού πληθυσμού χωρίς αναπηρίες. Οι συμμετέχοντες εξισώθηκαν ως προς το φύλο, την ηλικία και την ύπαρξη ή μη εργασιακής εμπειρίας. Οι συμμετέχοντες ήταν μαθητές των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) με ελαφρά Ν.Υ. και μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ομάδα του γενικού πληθυσμού. Ήταν όλοι μαθητές δημόσιων σχολικών μονάδων του λεκανοπεδίου Αττικής. Για να ελεγχθούν οι δεξιότητες επίλυσης κοινωνικών προβλημάτων δόθηκαν συνολικά πέντε ερωτηματολόγια: τρία ερωτηματολόγια διερεύνησαν τη σκέψη των μέσων και σκοπών και την παραγωγή εναλλακτικών λύσεων. Από τις παραγόμενες εναλλακτικές λύσεις των μαθητών διερευνήθηκε η ποσότητα και η ποιότ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to investigate the development of the social problem solving skills of students with mental retardation. In order to meet this aim a total of 146 students in secondary education were studied at the age of 14-27 years. 73 of them were students with mild mental retardation (MMRS) and the rest were “normal” children. The members of the two groups were similar as far as the gender, the age and the working experience were concerned. They all filled in five questionnaires concerning the thought of media and aims, the production of alternatives solutions, the locus of control and the way they have solved a recent problem of their lives. The results indicated statistically significant difference, as the students with mild mental retardation (MMRS) scored much lower in the social problem solving skills. Nevertheless, MMRS with working experience scored better compared to the ones having no experience. The roles of gender and age were tested too and found of no ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23919
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23919
ND
23919
Εναλλακτικός τίτλος
Social problem solving of students with mental retardation
Συγγραφέας
Παππά, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Δράκος Γεώργιος
Κολιάδης Μανώλης
Παπαδάτος Ιωάννης
Σιδέρη Αθηνά
Σαλβαράς Ιωάννης
Σούλης Σπυρίδων
Διδασκάλου Ελένη
Λέξεις-κλειδιά
Επίλυση κοινωνικών προβλημάτων; Δεξιότητες επίλυσης κοινωνικών προβλημάτων; Νοητική υστέρηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
338 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)