Αναγνωστικές δυσκολίες και δυσλεξία: Κατασκευή ψυχομετρικού εργαλείου ανίχνευσης δυσλεξικών χαρακτηριστικών σε μαθητές δημοτικού

Περίληψη

Σκοπός της συγκεκριμένης διατριβής ήταν η κατασκευή ενός έγκυρου και αξιόπιστου εργαλείου ανίχνευσης δυσλεξικών χαρακτηριστικών σε μαθητές δημοτικού των Γ΄, Δ΄ και Ε΄τάξεων. Εκτός από τους τομείς της ανάγνωσης, γραφής και ορθογραφίας, που είναι εκείνοι που συνιστούν το πρόβλημα στη δυσλεξία, έγινε προσπάθεια να συμπεριληφθούν όλες εκείνες οι παράμετροι που συνδέονται αιτιωδώς με τη δυσλεξία. Έτσι, κατασκευάστηκε μια κλίμακα αξιολόγησης δυσλεξίας (ΚΑΔ) που περιλαμβάνει 12 δραστηριότητες. Από την πρώτη πιλοτική έρευνα προέκυψε η τελική μορφή του εργαλείου. Στη δεύτερη πιλοτική έγιναν οι έλεγχοι εγκυρότητας και αξιοπιστίας της κλίμακας. Στην κύρια έρευνα και από δείγμα 718 μαθητών Δ.Σ. του Ν. Αττικής προέκυψαν οι νόρμες ανά δραστηριότητα για κάθε τάξη. Στη συνέχεια ομαδοποιήθηκαν οι απόλυτοι βαθμοί, βάσει μέσων όρων και τυπικών αποκλίσεων και υπολογίστηκαν οι συνολικοί βαθμοί για κάθε μαθητή. Αφού προέκυψαν οι σχετικοί βαθμοί, ήταν δυνατό να υπολογιστούν οι νόρμες και των σχετικών συνολικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis was intended to construct a valid and reliable dyslexia screening instrument for C’, D’ and E’ students of primary education. Apart from the three criterial difficulties of dyslexic children, which are reading, writing and spelling, it was attempted to include all those tests, which give positive indicators of dyslexia, in this scale. So, we developed a 12-subtest scale. The final form of the scale was derived from the first pilot study. The second pilot study was intended as a reliability and validity study. Then norms derived from testing 718 children in schools of Attiki. The scores of every subtest were grouped depending on the mean and standard deviation. Finally, the total scores for every student were estimated. Total score norms were then easily developed for each class and each subtest. The study resulted in constructing a valid and reliable scale, since our results are in accordance with other international studies.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24250
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24250
ND
24250
Εναλλακτικός τίτλος
Reading disabilities and dyslexia: Development of a dyslexia screening instrument for students of primary education
Συγγραφέας
Χατζημιχαήλ, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάτος Ιωάννης
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Δράκος Γεώργιος
Μαγούλα Ευγενία
Πολυχρόνη Φωτεινή
Αντωνίου Σταμάτης
Νάκας Αθανάσιος
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστικές δυσκολίες; Δυσλεξία; Δυσλεξία, Κατασκευή εργαλείου ανίχνευσης; Δυσλεξία, Κατασκευή τέστ ανίχνευσης; Δυσλεξικά χαρακτηριστικά; Δυσλεξία σε μαθητές δημοτικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
205 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)