Ανάπτυξη κινήτρων, γνωστικών και μεταγνωστικών διεργασιών: μια διαχρονική μελέτη κατά την προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία

Περίληψη

Η παρούσα διαχρονική έρευνα εστιάστηκε στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία (περίοδος φοίτησης των παιδιών στο νηπιαγωγείο και στην Α΄ Δημοτικού) και αποσκοπούσε (α) στην καταγραφή της αναπτυξιακής πορείας των γνωστικών και των μεταγνωστικών διεργασιών καθώς και των κινήτρων των μικρών παιδιών, (β) στον εντοπισμό ατομικών διαφορών όσον αφορά το αρχικό επίπεδο αλλά και το ρυθμό ανάπτυξης των διεργασιών αυτών κατά τη διάρκεια της υπό εξέταση περιόδου και (γ) στη διερεύνηση σε ένα ενιαίο πλαίσιο της δυναμικής της ανάπτυξης της γνωστικής και της μεταγνωστικής επίδοσης κατά την πρώιμη αυτή αναπτυξιακή περίοδο. Στην έρευνα συμμετείχαν 127 παιδιά που μόλις είχαν ξεκινήσει τη φοίτησή τους στο νηπιαγωγείο, τα οποία εξετάστηκαν τρεις φορές ατομικά κάθε 6 μήνες σε μια σειρά μετρήσεων γνωστικού και μεταγνωστικού τύπου (έργα λογικής σκέψης και μαθηματικά έργα σχολικού τύπου), καθώς και σε τρεις μεταβλητές κινήτρου (αντιλαμβανόμενη γνωστική ικανότητα, πεποιθήσεις αυτο-αποτελεσματικότητας σε σχέσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present longitudinal study focused on preschool and early school age and aimed (a) to reveal the developmental course of cognitive, metacognitive and motivational processes, (b) to detect individual differences in the initial level and the mean rate of subsequent growth of the motivational variables under investigation, cognitive performance and metacognitive awareness, and (c) to examine the developmental dynamics between children’s developing cognitive performance and metacognitive awareness during preschool and 1st grade. A total of 127 children participated in the study three times: twice during kindergarten (autumn and late spring) and once during Grade 1 (autumn). A broad set of cognitive, metacognitive (logical thinking and school-type mathematical tasks), and motivational measures (perceived competence, numeric self-efficacy, interest for mathematics) was administered to the students. A series of ANOVAs and correlations as well as Latent Growth Curve analysis (LGC) were app ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31750
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31750
ND
31750
Εναλλακτικός τίτλος
Cognitive, metacognitive and motivational development: a longitudinal study during early childhood
Συγγραφέας
Ντούση, Ιουλία του Δημήτριος
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γωνίδα Ελευθερία
Κωσταρίδου-Ευκλείδη Αναστασία
Κιοσέογλου Γρηγόριος
Συγκολλίτου Ευθυμία
Βορριά Παναγιώτα
Μεταλλίδου Παναγιώτα
Μπονώτη Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστική ανάπτυξη; Μεταγνωστικές διεργασίες; Κίνητρα; Μαθηματική σκέψη; Προσχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
276 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)