Εμπόδια και πηγές υποστήριξης σταδιοδρομίας: μια ψυχολογική παρέμβαση σε εφήβους οι οποίοι αντιλαμβάνονται εμπόδια σταδιοδρομίας

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η εφαρμογή μιας παρέμβασης υπό το πρίσμα της Κοινωνικογνωστικής Θεωρίας Σταδιοδρομίας σε μαθητές μέσης εφηβικής ηλικίας που αντιλαμβάνονται εμπόδια σταδιοδρομίας. Για την καλύτερη στήριξη του σχεδιασμού και της υλοποίησης της παρέμβασης διεξήχθησαν μία ποσοτική έρευνα και μία ποιοτική διερεύνηση με βάση μεθοδολογία μεικτών μεθόδων έρευνας. Στο πλαίσιο της ποσοτικής έρευνας, 724 μαθητές της πρώτης Λυκείου ηλικίας 15 και 16 ετών από 12 Λύκεια μετρήθηκαν ως προς τις αντιλήψεις τους για τα εμπόδια, τις πηγές υποστήριξης, την αυτοαποτελεσματικότητα, τις προσδοκίες, τα ενδιαφέροντα και τους στόχους σχετικά με τη σταδιοδρομία τους. Οι τέσσερις τελευταίες μεταβλητές εξετάστηκαν ως προς τους έξι τύπους προσωπικότητας του Holland. Οι μεταβλητές εξετάστηκαν και ως προς δημογραφικούς παράγοντες (φύλο, μορφωτικό επίπεδο γονέων, εμπειρία εργασίας, ύπαρξη ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. στο σχολείο) για τον εντοπισμό περαιτέρω διαφοροποιήσεων που θα μπορούσαν να είναι ωφέλιμοι για τον σχε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this research was the implementation of an intervention based on Social Cognitive Career Theory (S.C.C.T.) in high-school students who perceive career barriers. For supporting this intervention, a quantitative and a qualitative study took place based on a mixed-methods research design. In the quantitative study, 724 9th graders from 12 high-schools were measured on their perceptions of barriers, supports, self-efficacy, outcome expectations, interests and choice goals. The four latter variables were assessed across Holland types. All variables were examined across demographic factors (sex, parental education, work experience, existence of Counseling and Guidance Offices in schools). Finally, a brief measurement of negative outcome expectations was added. Predictive relationships among all the variables above were investigated according to five structural models of S.C.C.T. (direct effects, full and alternative full mediation, partial and alternative partial mediation). R ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29048
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29048
ND
29048
Εναλλακτικός τίτλος
Career barriers and supports: A psychological intervention in adolescents who perceive career barriers
Συγγραφέας
Κατσίκης, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Συγκολλίτου Ευθυμία
Στογιαννίδου Αριάδνη
Αθανασιάδου Χριστίνα
Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία
Ψάλτη Αναστασία
Παπαβασιλείου Ιωάννα
Βουγιούκας Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Εμπόδια; Πηγές υποστήριξης; Κοινωνικογνωστική θεωρία σταδιοδρομίας; Παρέμβαση; Σταδιοδρομία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
475 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)