Επαγγελματική ωριμότητα και λήψη επαγγελματικής απόφασης εφήβων διαφορετικών πολιτισμικών ομάδων
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της επαγγελματικής ωριμότητας και των δυσλειτουργικών σκέψεων σταδιοδρομίας εφήβων από την πρώην ΕΣΣΔ και την Αλβανία, οι οποίοι φοιτούν σε ελληνικά σχολεία, σε σύγκριση με τους γηγενείς συμμαθητές τους. Το δείγμα περιλάμβανε 214 μετανάστες από την πρώην ΕΣΣΔ, 299 μετανάστες από την Αλβανία και 549 γηγενείς που φοιτούσαν στη Γ’ Γυμνασίου. Για την εκτίμηση της επαγγελματικής ωριμότητας χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα Επαγγελματικής Εξέλιξης (Δρόσος & Κασσωτάκης, 2010), η οποία μετράει τόσο τις διαστάσεις των στάσεων (Προγραμματισμός εκπαιδευτικού/ επαγγελματικού μέλλοντος και Αναζήτηση πληροφόρησης) όσο και τις γνωστικές (Ικανότητα λήψης ορθολογικών αποφάσεων και Πληροφόρηση), ενώ για την εκτίμηση των δυσλειτουργικών σκέψεων σταδιοδρομίας αξιοποιήθηκε η ελληνική εκδοχή του Ερωτηματολογίου Σκέψεων Σταδιοδρομίας (Sampson, Peterson, Lenz, Reardon, & Saunders, 1996). Παράλληλα, συλλέχθηκαν στοιχεία για το επίπεδο επιπολιτισμού των μεταναστών εφηβων με τ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this study was to examine career maturity and dysfunctional career thoughts of adolescents from the former Soviet Union and from Albania who attend Greek schools, compared with their native Greek classmates. The sample included 214 immigrants from the former USSR, 299 immigrants from Albania and 549 natives. All students attended 9nth grade. Career Evolution Scale (Drosos, & Cassotakis, 2010) was used to assess students’ career maturity. CES measures both the attitudinal dimensions (Programming of educational/ career future and Searching for information) and the cognitive dimensions (Decision Making and Information) of career maturity. Dysfunctional career thoughts were measured by the Greek version of Career Thoughts Inventory (Sampson, Peterson, Lenz, Reardon, & Saunders, 1996). Immigrant students’ acculturation level was assessed by Acculturation Scale (Nguyen & Von Eye, 2002). The country of origin differentiates students’ dysfunctional career thoughts on a significa ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.29 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.