Περίληψη
Έγινε μελέτη σε σαράντα τρία παιδιά με διαπιστωμένη νευροαισθητήριαβαρηκοΐα μεγάλου βαθμού ή και πρακτική κώφωση. Τα παιδιά αυτάαντιμετωπίσθηκαν με την χειρουργική τοποθέτηση εμφυτευμάτων (στον κοχλία ήεγκεφαλικό στέλεχος), και καταγράφονται τυχόν διεγχειρητικές, μετεγχειρητικέςεπιπλοκές, δυσκολίες στις ρυθμίσεις της λειτουργικότητας του επεξεργαστή ομιλίαςτου εμφυτεύματος (ρυθμίσεις καναλίων), και γίνεται αναφορά στην πρόοδο για τηνανάπτυξη της ομιλίας και του λόγου. Τέλος διερευνάται η ωριμότητα που ανέπτυξανμετά την επέμβαση και ο βαθμός της κοινωνικής τους προσαρμογής. Δενπαρατηρήθηκαν ιδιαίτερα διεγχειρητικά προβλήματα σε όλες τις επεμβάσεις τόσο τωνκοχλιακών, όσο και των εμφυτευμάτων εγκεφαλικού στελέχους. Όσον αφορά τιςμετεγχειρητικές επιπλοκές σε ορισμένα από τα κοχλιακά εμφυτεύματα υπήρξαν μικρέςεπιπλοκές, κοινές για χειρουργικές επεμβάσεις (αιματώματα, πυώδης ρύση, αστάθειαβάδισης για μερικές ημέρες) όπως καταγράφεται βιβλιογραφικά, ενώ στα εμφυτεύματαεγκεφαλικού στελέχους μό ...
Έγινε μελέτη σε σαράντα τρία παιδιά με διαπιστωμένη νευροαισθητήριαβαρηκοΐα μεγάλου βαθμού ή και πρακτική κώφωση. Τα παιδιά αυτάαντιμετωπίσθηκαν με την χειρουργική τοποθέτηση εμφυτευμάτων (στον κοχλία ήεγκεφαλικό στέλεχος), και καταγράφονται τυχόν διεγχειρητικές, μετεγχειρητικέςεπιπλοκές, δυσκολίες στις ρυθμίσεις της λειτουργικότητας του επεξεργαστή ομιλίαςτου εμφυτεύματος (ρυθμίσεις καναλίων), και γίνεται αναφορά στην πρόοδο για τηνανάπτυξη της ομιλίας και του λόγου. Τέλος διερευνάται η ωριμότητα που ανέπτυξανμετά την επέμβαση και ο βαθμός της κοινωνικής τους προσαρμογής. Δενπαρατηρήθηκαν ιδιαίτερα διεγχειρητικά προβλήματα σε όλες τις επεμβάσεις τόσο τωνκοχλιακών, όσο και των εμφυτευμάτων εγκεφαλικού στελέχους. Όσον αφορά τιςμετεγχειρητικές επιπλοκές σε ορισμένα από τα κοχλιακά εμφυτεύματα υπήρξαν μικρέςεπιπλοκές, κοινές για χειρουργικές επεμβάσεις (αιματώματα, πυώδης ρύση, αστάθειαβάδισης για μερικές ημέρες) όπως καταγράφεται βιβλιογραφικά, ενώ στα εμφυτεύματαεγκεφαλικού στελέχους μόνο ένα παιδί παρουσίασε μετεγχειρητικά οπισθοωτιαίαδιόγκωση λόγω διαφυγής ΕΝΥ, η οποία αποκαταστάθηκε μόνη της μετά από 5 ημέρες.Τέλος όσον αφορά τα αποτελέσματα από την πρόοδο στην ανάπτυξη του λόγου και τηςομιλίας, καλύτερη απόδοση και ανταπόκριση είχαν τα παιδιά με φυσιολογικήψυχολογική ανάπτυξη, με φυσιολογικό απεικονιστικό έλεγχο των κοχλιών, με ύπαρξητων ακουστικών συζυγιών και που είχαν την αμέριστη συμπαράσταση των γονέων καιτου συγγενικού τους περιβάλλοντος. Πιο συγκεκριμένα καλύτερα αποτελέσματαείχαμε στα παιδιά της κατηγορίας αυτής που χειρουργήθηκαν σε πολύ μικρήηλικία.Στα τέσσερα παιδιά με προβλήματα και συγγενείς ανωμαλίες στον κοχλία, εφ’ όσονκατορθώθηκε κατά την επέμβαση να εισαχθεί ένας ικανοποιητικός αριθμός καναλίων(άνω των 12) στον κοχλία, διαπιστώθηκε ότι και εδώ παρά τα συνοδά προβλήματα του κεντρικού νευρικού συστήματος και της καθυστέρησης ανάπτυξης της ομιλίας και τουλόγου, τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά. Φαίνεται ότι αυτά τα λίγα κανάλια πουεισάγονται, βοηθούν τόσο ώστε να προσφέρουν αρκετή πληροφόρηση με αποτέλεσμανα επιφέρουν ζωηρό ενδιαφέρον στο παιδί, κέφι, κουράγιο και ικανότητα γιασυννενόηση και συνεργασία με τα άλλα παιδιά. Έστω με τις λίγες λέξεις που εκφέρουνστην αρχή και με την βοήθεια των κινήσεων των χεριών τους, με μορφασμούς τουπροσώπου τους, με την χειλεοανάγνωση, προσπαθούν να επικοινωνήσουν και ναγίνουν φιλικά και αρεστά στο περιβάλλον τους.Στα τρία παιδιά με αγενεσία κοχλιών ή αγενεσία των ακουστικών συζυγιών,αδιαμφησβήτητα η τοποθέτηση εμφυτεύματος εγκεφαλικού στελέχους, τα βοήθησεεξαιρετικά τόσο στην αντίληψη του λόγου στην εκφορά του και στην κοινωνική τουπροσαρμογή, σε διαφορετικό βαθμό όμως το καθένα που εξαρτάται από διάφορεςπαραμέτρους (ηλικία αντιμετώπισης, έλλειψη συνδρομικών στοιχείων, η ηλικίαδιάγνωσης της πάθησης, καλή ψυχολογική ανάπτυξη, υποστήριξη της οικογένειας).Τα αποτελέσματα βέβαια σε αυτή την κατηγορία σε σύγκριση με τις δύοπροηγούμενες, είναι λιγότερο ικανοποιητικά και έχουν σχέση με τους παράγοντες πουαναφέρθηκαν. Η βοήθεια όμως που τους παρέχει η τοποθέτηση του εμφυτεύματος,είναι πολύ ικανοποιητική γιατί η επέμβαση αυτή μπορεί να καταστήσει ένα παιδί πουδεν είχε καμμία επικοινωνία, να είναι ικανό να επικοινωνεί με τους γύρω του,να συμμετέχει στις δραστηριότητες με τα άλλα παιδιά, να είναι αποδεκτό από τοπεριβάλλον του και να μπορεί προοδευτικά να προσαρμοσθεί στην κοινωνία.Γενικά τόσο τα κοχλιακά εμφυτεύματα όσο και τα εμφυτεύματα εγκεφαλικούστελέχους μπορεί να μην αποκαθιστούν όλες τις φυσιολογικές λειτουργίες τουωτός, η επιτυχία τους όμως έγκειται στο ότι επιβάλλουν στο νευρικό σύστημα ναμάθει ένα καινούργιο κώδικα για να λειτουργεί. Επίσης η εκπαίδευση προσφέρεισημαντική βοήθεια στην ενεργοποίηση της πλαστικότητας του εγκεφάλου και γι αυτότο λόγο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των προγραμμάτων για τα άτομα με κοχλιακά ήεγκεφαλικού στελέχους εμφυτεύματα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This is a study of 43 children, diagnosed with profound sensorineural hearing loss ordeafness who underwent implant surgery. Pre operative findings along withintraoperative complications are described. Also postoperative complications andprogress of speech and language development are analysed and discussed. Finally thechild’s maturity and the degree of social adjustment is investigated.From the results found, there are no intraoperative complications in either type ofimplantation. Concerning the postoperative complications in children who underwentcochlear implantation, only minor complications were found (hematomata, infection ofthe wound, walking instability for a few days postoperatively), while from the 3children who underwent brainstem implantation, one child was found withretroauricular swelling, due to cerebrospinal fluid leakage ,which regressed withoutsurgical intervention within 5 days. Children bearing a brainstem implant neededspecial attention during the adjustment of the ...
This is a study of 43 children, diagnosed with profound sensorineural hearing loss ordeafness who underwent implant surgery. Pre operative findings along withintraoperative complications are described. Also postoperative complications andprogress of speech and language development are analysed and discussed. Finally thechild’s maturity and the degree of social adjustment is investigated.From the results found, there are no intraoperative complications in either type ofimplantation. Concerning the postoperative complications in children who underwentcochlear implantation, only minor complications were found (hematomata, infection ofthe wound, walking instability for a few days postoperatively), while from the 3children who underwent brainstem implantation, one child was found withretroauricular swelling, due to cerebrospinal fluid leakage ,which regressed withoutsurgical intervention within 5 days. Children bearing a brainstem implant neededspecial attention during the adjustment of the speech processor (first fitting), due to thepossibility of cardiac complications. No such complications occurred.Concerning the results of the speech and language progress, the best performance andresponses were observed in the youngest children (under 36 months of age) who hadnormal psychological growth, radiologically normal inner ear structures, and presenceof both auditory nerves. These children also had a strong familial support.The results of the four children with congenital cochlear malformations weresatisfactory, since more than 12 electrodes were inserted in the cochlea. It seems that 12electrodes offer adequate information and aid to the child in order for it to begincommunication and cooperation with other children. Even with few words that they areable to pronounce in the beginning along with the help of hand movements, facialexpressions and lip reading they are able to communicate and familiarize themselveswith the people of their surroundings. The three children with cochlear nerve agenesia were really helped by the brainstemimplantation. They showed improvement in speech perception, pronunciation andsocial adjustment, in varying degrees each one according to a range of parameters (ageof implantation, absence of syndromes, age of diagnosis, good psychological growth,familial support). Even though the results in this category of children are lesssatisfactory compared to the other categories due to the parameters mentioned above,overall they can be deemed satisfactory since these children with no communicationskills was able to begin to communicate with their surroundings, to participate inactivities along with other children and be accepted by their environment.In general cochlear and brainstem implants do not replace the ear’s normal functionsbut their success lies in the fact, that they impose a new code to be learned by thenervous system in order for it to function. Also, training is the biggest possible aid inactivating the brain’s plasticity hence, it plays a major role in cochlear and brainstemimplantation programs.
περισσότερα