Διδασκαλία ρυθμικής και χορού σε κωφά παιδιά: επίδραση στην κίνηση και τη συμπεριφορά

Περίληψη

Τα κυριότερα προβλήματα που παρουσιάζουν τα κωφά παιδιά σχετίζονται με δυσκολία στην επικοινωνία λόγω μειωμένης ακουστικής και λεκτικής ικανότητας. Συγχρόνως παρουσιάζουν συχνότερα προβλήματα συμπεριφοράς. Τα προβλήματα στην κίνηση σχετίζονται με μειωμένη ικανότητα ισορροπίας από προσβολή του αιθουσαίου συστήματος και μειωμένη ικανότητα αντίληψης του ρυθμού. Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν η μελέτη της επίδρασης προσαρμοσμένου προγράμματος Ρυθμικής Γυμναστικής και χορού στη συμπεριφορά και τις κινητικές δεξιότητες παιδιών με κώφωση, ειδικά την αντίληψη του ρυθμού και την ανάπτυξη της ισορροπίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 29 κωφά παιδιά ηλικίας 7-9 ετών με νευροαισθητηριακή απώλεια ακοή >70 dB, που φοιτούσαν στο Σχολείο Κωφών Θεσσαλονίκης και διέμεναν στο οικοτροφείο του Εθνικού Ιδρύματος Προστασίας Κωφαλάλων Θεσσαλονίκης (ΕΙΠΚΘ). Τα 29 κωφά παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα (παρέμβασης) περιελάμβανε 17 παιδιά ηλικίας 7-9 ετών (7,94 ± 0,89) και η δεύτερη (ομάδα ελέγχου) 12 παιδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Children who have permanent hearing impairment are afflicted with handicaps that often have an impact on their total development, adjustment and personality. Impairment of the semicircular canals, vestibule of the inner ear and /or vestibular portion of the VIII nerve has a negative effect on balance. A great difficulty deals with the disability to perceive time intervals and rhythm, consequently. The purpose of this study was to examine the effect of an adapted rhythmic gymnastic and dance programme on the behaviour and motor ability of a group of hearing impaired children, especially on dynamic balance ability and rhythm perception. Twenty nine children with sensorineural hearing loss > 70 dB, 7-9 years old participated in the study. They were assigned to two groups - experiment and control of 17 (7,94 ± 0,89 years) and 12 (8 ± 0,85) children of the same age, respectively. Both groups adhered to their regular school schedule, which included participation in physical education activit ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/13546
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/13546
ND
13546
Εναλλακτικός τίτλος
Educating hearing impaired children in rhythmic gymnastics and dance: the effect on motor activity and behavior
Συγγραφέας
Φωτιάδου, Ελένη (Πατρώνυμο: Γρηγόριος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Βιολογίας της Άσκησης. Εργαστήριο Αναπτυξιακής Ιατρικής και Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Αγγελοπούλου-Σακαντάμη Νικολέτα
Ματζιάρη Χρυσούλα
Τζορμπατζούδης Χαράλαμπος
Μανδρούκας Κωνσταντίνος
Αμπατζίδης Γεώργιος
Τσιλιγκίρογλου-Φαχαντίδου Άννα
Ζάκας Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Κώφωση; Ρυθμική γυμναστική; Χορός; Κωφά παιδιά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
ix, 116 σελ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)