Διερεύνηση των στάσεων των γονέων σχετικά με την εμπλοκή τους στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία σε επίπεδο Δημοτικού Σχολείου

Περίληψη

Η διατριβή διερευνά τις στάσεις 473 Ελλήνων γονέων αστικής προέλευσης δια της μεθόδου της επισκόπησης, σχετικά με την εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών τους στο Δημοτικό Σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, μελετά το βαθμό και την ποιότητα των κινήτρων, των αντιλήψεων αναφορικά με τις προσκλήσεις εμπλοκής και του οικογενειακού πλαισίου ζωής (γνωστική και συναισθηματική διάσταση των γονικών στάσεων). Επίσης, μελετά τη συμπεριφορική διάσταση των γονικών στάσεων, εστιάζοντας σε συγκεκριμένους τύπους εμπλοκής στο σπίτι και στο σχολείο, καθώς και σε ψυχολογικούς μηχανισμούς υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας. Αναδεικνύει τις στατιστικώς σημαντικές διαφορές που προκύπτουν συνεπεία μιας σειράς ανεξάρτητων μεταβλητών, όπως το φύλο και η ηλικία των γονέων, το επάγγελμα και το μορφωτικό τους επίπεδο, η οικογενειακή κατάσταση, το φύλο, η τάξη και το σχολείο φοίτησης του παιδιού, η σειρά γέννησης και ο αριθμός των υπόλοιπων παιδιών της οικογένειας. Τέλος, μεταξύ των στοιχείων που συναπαρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study focuses on 473 parents’ attitudes towards involvement in Elementary School children’s learning process. It was grounded in Hoover-Dempsey & Sandler’s (2005) theoretical model of parental involvement. The study addresses the following questions: To what extend the involvement as a result of i) parents’ motivational beliefs, ii) parents’ perceptions of invitations for involvement from others, and iii) parents’ perceived life context is monitored in Greek families (cognitive and emotional dimension of parental attitudes)? Which are the most frequent types of home-based and school-based involvement (behavioral dimension of parental attitudes)? To what extend various parental mechanisms of psychological support are implemented in children’s learning process? Which are the statistically significant differences as a result of a series of independent variables –parents’ age and gender, marital status, child’s class and gender, parents’ profession and cultural level- in parents’ attit ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28578
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28578
ND
28578
Εναλλακτικός τίτλος
A study on parents' attitudes towards involvement in elementary school students' learning process
Συγγραφέας
Κλαδάκης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τριλιανός Αθανάσιος
Σαλβάρας Ιωάννης
Μυλωνάκου-Κεκέ Ζαφειρία
Βρεττός Ιωάννης
Δράκος Γεώργιος
Χρυσαφίδης Κωνσταντίνος
Τσιπλητάρης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διερεύνηση; Στάσεις γονέων; Γονική Εμπλοκή; Μαθησιακή διαδικασία; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (489 σ.), πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)