Φύλο και αξιοποίηση του νέου τεχνολογικά εμπλουτισμένου περιβάλλοντος το οποίο διαμορφώνεται με την εισαγωγή των υπολογιστών στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή άφορα μια παιδαγωγική παρέμβαση σε παιδιά Στ’ τάξης δημοτικού σχολείου η οποία στοχεύει στην αλλαγή των έμφυλα διαφοροποιημένων συνθηκών μέσω των οποίων τα αγόρια και τα κορίτσια έρχονται σε επαφή με τη χρήση του υπολογιστή στο σχολείο. Στην ερευνητική μελέτη τόσο το φύλο όσο και ο υπολογιστής προσεγγίστηκαν από την κοινωνική τους διάσταση. Πρόκειται για μια έρευνα με μικτή ερευνητική μεθοδολογία (ποσοτική και ποιοτική) στην οποία χρησιμοποιούνται συμπληρωματικά ερωτηματολόγιο, ατομική και ομαδική συνέντευξη (ομάδα εστίασης) και ιχνογραφικό τεστ για τη συλλογή των δεδομένων. Η βασική υπόθεση προέβλεπε ότι η χρήση των υπολογιστών θα ενσωματωθεί στην καθημερινή εργασία του σχολείου σε δραστηριότητες στις οποίες θα λειτουργούν ως δομικά στοιχεία (όχι ως διδακτικό αντικείμενο στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα) και επιπλέον οι δραστηριότητες αυτές δεν θα εστιάζουν στην εξάσκηση άλλα στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας με τη χρήση του υπολογιστή. Με βάση αυτές τις συνθή ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation examines the effects of an educational intervention on 6th graders of primary school aimed at changing gendered conditions concerning boys and girls relationship to computer-use. In this research study both gender and computers have been dealt with as social constructs. Mixed methods were used to investigate the complex phenomena from various points of view and to support validation by combining a questionnaire, interviews focus groups and a drawing test. The premise of the study was that computer-use will be used in everyday lessons m activities that incorporate its use as a vital part (not computer-use as an autonomous lesson in the computer lab). Moreover the activities focused on users as creators and designers in a constructive manner. In such conditions it is anticipated that all pupils are treated equally counterbalancing boys’ abilities and attitude attained outside school. Findings demonstrate that a focused intervention can become the vehicle to maximize ben ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (7.05 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.