Η σημασία της συνεργατικής μάθησης στη μαθηματική εκπαίδευση παιδιών γλωσσικών μειονοτήτων

Περίληψη

Η εκπαιδευτική πολιτική που αφορά τα παιδιά γλωσσικών μειονοτήτων στη χώρα μας επικεντρώνεται μέχρι σήμερα μόνο στη διδασκαλία και τη μάθηση της δεύτερης γλώσσας, της οποίας ο ικανοποιητικός βαθμός επάρκειας θεωρείται απαραίτητη και ικανή προϋπόθεση για την ομαλή ένταξη και πρόοδο των παιδιών στο ελληνικό σχολείο. Σχετικά με τη μαθηματική εκπαίδευση των παιδιών αυτών δεν έχει ληφθεί μέχρι σήμερα καμιά μέριμνα καθώς επικρατεί η άποψη ότι η περιορισμένη γλωσσική επάρκεια δεν αποτελεί εμπόδιο στη μάθηση των Μαθηματικών, αφού τα Μαθηματικά έχουν τη δική τους παγκόσμια γλώσσα. Στόχος της διατριβής είναι η διερεύνηση της συμβολής της συνεργατικής μάθησης στις μαθηματικές επιδόσεις παιδιών γλωσσικών μειονοτήτων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο τμήματα (ομάδα ελέγχου: n = 20, πειραματική ομάδα: n = 17) της ΣΤ΄ τάξη ενός Δημοτικού Σχολείου της Θεσσαλονίκης. Στην πειραματική ομάδα εφαρμόστηκε στο μάθημα των Μαθηματικών και για τρεις μήνες ένα πειραματικό διδακτικό μοντέλο συνεργατικής μάθησης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The education of language minority students in Greece focuses up to date only on teaching and learning of the second language, the satisfactory sufficiency of which is considered essential and efficient condition for these students’ smooth integration and progress in the Greek school. Regarding Mathematics education no provision has been made, since the dominant opinion prevailing about these students’ limited linguistic sufficiency is not considered as an obstacle to learning Mathematics. This research investigates the importance of cooperative learning in Mathematics education of language minority students. The research was carried out for three months with year 6 pupils of a primary school (control group: n = 20, experimental group: n = 17) in Thessalonica. The experimental group was taught Mathematics with a collaborative model and control group with traditional teaching methods. In this research, quantitative (experiment) and qualitative methods (observation and interview) of coll ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26175
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26175
ND
26175
Εναλλακτικός τίτλος
The importance of cooperative learning in mathematics education of language minority students
Συγγραφέας
Δούβλη, Γεωργία (Πατρώνυμο: Πάτροκλος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τρέσσου-Φατούρου Ευαγγελία
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Γρόλλιος Γεώργιος
Μητακίδου Χριστοδούλα
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Λιάμπας Αναστάσιος
Καραγιάννη Παναγιώτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συνεργατική μάθηση; Μαθηματικά; Παιδιά γλωσσικών μειονοτήτων; Σχολική επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xi, 387 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)