Περίληψη
Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός στο χώρο της εκπαίδευσης αποσκοπεί στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και στοχεύει στην υποστήριξη όλων των μαθητών, προκειμένου να επιλέξουν τη σχολική και την επαγγελματική τους κατεύθυνση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του Επαγγελματικού Προσανατολισμού των Μαθητών με Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων που φοιτούν στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και η ανάδειξη των διαφορών που παρουσιάζουν σε σχέση με τους Μαθητές του Γενικού Πληθυσμού των αντίστοιχων τάξεων. Για την υλοποίηση της παρούσας έρευνας πραγματοποιήθηκαν: α) Διαγνωστική Διαδικασία που περιλάμβανε αρχικά τον ψυχολογικό έλεγχο με το Ψυχομετρικό Εργαλείο Wechsler Intelligence Scale III (WISC III) για τους Μαθητές με Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων, β) Ψυχοπαιδαγωγική Εκτίμηση βάσει συγκεκριμένου εργαλείου, προκειμένου να προκύψουν Διαγνώσεις Διαταραχών για τους Μαθητές με Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων, γ) χορ ...
Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός στο χώρο της εκπαίδευσης αποσκοπεί στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και στοχεύει στην υποστήριξη όλων των μαθητών, προκειμένου να επιλέξουν τη σχολική και την επαγγελματική τους κατεύθυνση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του Επαγγελματικού Προσανατολισμού των Μαθητών με Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων που φοιτούν στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και η ανάδειξη των διαφορών που παρουσιάζουν σε σχέση με τους Μαθητές του Γενικού Πληθυσμού των αντίστοιχων τάξεων. Για την υλοποίηση της παρούσας έρευνας πραγματοποιήθηκαν: α) Διαγνωστική Διαδικασία που περιλάμβανε αρχικά τον ψυχολογικό έλεγχο με το Ψυχομετρικό Εργαλείο Wechsler Intelligence Scale III (WISC III) για τους Μαθητές με Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων, β) Ψυχοπαιδαγωγική Εκτίμηση βάσει συγκεκριμένου εργαλείου, προκειμένου να προκύψουν Διαγνώσεις Διαταραχών για τους Μαθητές με Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων, γ) χορήγηση συγκεκριμένου Ερωτηματολόγιου σε όλους τους Μαθητές, το οποίο περιείχε ερωτήσεις για Δημογραφικά στοιχεία, το Ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση της Αυτοαντίληψης και της Αυτοεκτίμησης ΠΑΤΕΜ ΙΙΙ, το Προσωπικό Επαγγελματικό Προφίλ του Career Decision Making Tool και το Eρωτηματολόγιο του Massachusetts Career Resource Network και δ) Πρακτικές Ασκήσεις στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, με και χωρίς τη βοήθεια του Ορθογραφικού ελέγχου και της Αριθμομηχανής για όλους τους ερευνώμενους Μαθητές των δύο ομάδων. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι η χαμηλή Σχολική Επίδοση, το Μορφωτικό επίπεδο και το Επάγγελμα των γονιών και συγκεκριμένοι τομείς της Αυτοαντίληψης, της Αυτοεκτίμησης και των Ικανοτήτων των Μαθητών με Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων που κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με τους Μαθητές του Γενικού Πληθυσμού, διαμορφώνουν τις Επαγγελματικές τους Προτιμήσεις. Τα πιο προσφιλή Επαγγέλματα είναι τα τεχνικά, τα στρατιωτικά και τα εκπαιδευτικά, που δεν απαιτούν τη χρήση γραπτού λόγου και τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα, που δεν προϋποθέτουν υψηλού επιπέδου πτυχία. Η βοηθητική χρήση των προαναφερθέντων Εργαλείων του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή εξαλείφει τα παρατηρούμενα λάθη όλων των Μαθητών, που στην περίπτωση των Μαθητών με Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων, είναι περισσότερα. Το παρόν εύρημα αναδεικνύει τη σημαντικότητα της χρήσης της τεχνολογίας, ιδιαίτερα για τα Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και διανοίγει αισιόδοξη προοπτική για την ισότιμη συμμετοχή όλων στα αγαθά του πολιτισμού.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Career Orientation at schools aims to develop the student personality and provide support to students in order to choose their school and professional direction. The present research intends firstly to examine closely the Career Orientation of Junior High School students (in all grades) who have Specific Developmental Disorders of scholastic skills, and secondly, to compare them with the rest of national student population of the corresponding grades. The aim of the present research involved: a) Diagnosis and psychological testing through Wechsler Intelligence Scale III (WISC III), b) Psycho-educational Assessment with the aid of a specific tool that detect Specific Developmental Disorders of scholastic skills, c) the providing of a Questionnaire to all students, which included questions for demographic data, questions from the Manual of Self-perception Profile for children (Harter), questions for Personal Career Profile of Career Decision Making Tool and questions from the Massachuse ...
Career Orientation at schools aims to develop the student personality and provide support to students in order to choose their school and professional direction. The present research intends firstly to examine closely the Career Orientation of Junior High School students (in all grades) who have Specific Developmental Disorders of scholastic skills, and secondly, to compare them with the rest of national student population of the corresponding grades. The aim of the present research involved: a) Diagnosis and psychological testing through Wechsler Intelligence Scale III (WISC III), b) Psycho-educational Assessment with the aid of a specific tool that detect Specific Developmental Disorders of scholastic skills, c) the providing of a Questionnaire to all students, which included questions for demographic data, questions from the Manual of Self-perception Profile for children (Harter), questions for Personal Career Profile of Career Decision Making Tool and questions from the Massachusetts Career Resource Network and d) Practice Exercises on the Computer, with or without the help of spelling and number calculations for all examined students. The results proved that students with Specific Developmental Disorders of scholastic skills make career choices that are definitely influenced by their low school performance, the range of their parents’ education and finances, as well as specific areas of self-perception and self-assessment. The research also proved that these students favoured jobs that were vocational, were related to the military service or education, areas which are known not to require the use of written speech, and also professions of art, the performance of which does not require attendance at higher education schools. With the aid of all of the above mentioned tools of the Computer, the errors of all students can be deleted, and especially of the students with Specific Developmental Disorders of scholastic skills, who can generate even more errors than the other compared students. The present findings bring out the importance of the use of technology, especially for individuals who have Special Educational Needs; in addition, it is an optimistic prospect for equal access of all participants to social and cultural goods.
περισσότερα