Η συμβολή του εκπαιδευτικού συστήματος στην ενσωμάτωση των μεταναστών μαθητών: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η εργασία εξετάζει τις απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την παρουσία αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το θεωρητικό της μέρος αναφέρεται στην έννοια της κοινωνικής ενσωμάτωσης έτσι όπως αυτή εξελίχθηκε χρονικά και επηρέασε τα μοντέλα εκπαίδευσης των μεταναστών, τους τρόπους με τους οποίους χειρίζεται την ετερότητα το εκπαιδευτικό σύστημα, την ελληνική και ευρωπαϊκή πολιτική αναφορικά με την εκπαίδευση των μεταναστών μαθητών καθώς και τα μοντέλα που κατά καιρούς χρησιμοποιήθηκαν για την παραπάνω εκπαίδευση. Το ερευνητικό μέρος της εργασίας εξετάζει το κατά πόσο η παρουσία των προαναφερομένων μαθητών επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Διερευνάται το προφίλ των Ελλήνων εκπαιδευτικών, αν έχουν τις ανάλογες γνώσεις ώστε να διδάξουν σε πολύγλωσσο μαθητικό κοινό, ποιες μεθόδους αξιολόγησης χρησιμοποιούν για τους μη γηγενείς μαθητές, τι πιστεύουν για τη συμπεριφορά τους μέσα και έξω από τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper examines the teacher's views concerning the presence of migrant students in the primary education institutions. The theoretical part is about the meaning of social integration and its development throughout time and the way it affected the models used for the education of migrant students, the ways the educational system copes with diversity, the Greek and European educational policy concerning migrant population, alongside with the educational models implemented towards education. The research part examines the degree to which the presence of migrant and repatriated students affects positively or negatively the Greek primary Education teachers. The profile of the Greek teachers is thoroughly traced on terms of having the appropriate knowledge to teach a multilingual student’s audience which assessment methods were used for the non native students, what they believe about their attitudes inside or outside classes, what their relationships with the repatriated parents are and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25164
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25164
ND
25164
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of the educational system in the integration of migrant students: primary education teachers' views
Συγγραφέας
Τσολερίδου, Αναστασία του Γεώργιος
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Κελπανίδης Μιχαήλ
Μάρκου Γεώργιος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Χατζηδήμου Δημήτριος
Νικολάου Γεώργιος
Χοντολοδού Ελένη
Κεσίδου Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μετανάστευση; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Εκπαιδευτικά μοντέλα; Ενσωμάτωση; Διαπολιτισμός; Εκπαιδευτική πολιτική; Ρατσισμός; Απόψεις εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
311 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)