Προσαρμοστικές μέθοδοι υποστήριξης σε τεχνολογικά περιβάλλοντα για τη συνεργατική μάθηση

Περίληψη

Ευρύτερο αντικείμενο της παρούσης διατριβής αποτελεί η διερεύνηση της αποδοτικότητας συγκεκριμένων προσαρμοστικών τεχνικών υποστήριξης μαθητών σε συνθήκες συνεργατικής μάθησης υποστηριζόμενης από υπολογιστή. Η Συνεργατική Μάθηση Υποστηριζόμενη από Υπολογιστή (ΣΜΥΥ) (διεθνώς: Computer-Supported Collaborative Learning - CSCL) έχει αποδειχθεί ότι ωφελεί τους μαθητές τόσο στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων όσο και στην ανάπτυξη κοινωνιογνωστικών δεξιοτήτων. Ωστόσο, η συνεργατική μάθηση χρειάζεται υποστήριξη. Δεν είναι αυτονόητο ότι μία ομάδα μαθητών θα μπορέσει να συνεργαστεί ουσιαστικά μόνο και μόνο επειδή της ανατέθηκε μία συνεργατική δραστηριότητα. Έχουν προταθεί πολλαπλοί τρόποι υποστήριξης της συνεργατικής μάθησης. Ένας από τους πιο διαδεδομένους είναι η χρήση σεναρίων συνεργασίας (collaboration scripts). Τα σενάρια συνεργασίας παρέχουν την απαραίτητη καθοδήγηση και δόμηση της συνεργασίας, η οποία οδηγεί σε βελτιωμένες αλληλεπιδράσεις των συνεργατών. Η σεναριογραφημένη συνεργα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main objective of this dissertation is to investigate the effectiveness of specific adaptive support methods in Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL). It has been proved that CSCL leads to better learning outcomes and improved sociocognitive skills. However, collaborative learning needs support. One cannot expect students to know how to work collectively just because they were assigned to a group. Researches have already proposed several ways to support collaborative learning. One of the most prevalent is the use of collaboration scripts. Collaboration scripts are didactic scenarios that provide the necessary guidance and structure to the collaboration processes, leading to improved interactions. However, scripted collaboration has been criticized for its loss of flexibility and the danger of “over-scripting” collaborative activity. This dissertation proposes that collaborative learning can be supported more effectively by using adaptive support methods. Generally, an ad ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22471
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22471
ND
22471
Εναλλακτικός τίτλος
Adaptive support methods in technological environments for collaborative learning
Συγγραφέας
Καρακώστας, Αναστάσιος (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Δημητριάδης Σταύρος
Τσουκαλάς Ιωάννης
Πομπόρτσης Ανδρέας
Καρανίκας Κωνσταντίνος
Βλαχάβας Ιωάννης
Σατρατζέμη Μαρία-Αικατερίνη
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Συνεργατική μάθηση; Σενάρια συνεργασίας; Υποδείγματα προσαρμογής; Προσαρμοστική υποστήριξη της συνεργατικής μάθησης; Εκπαιδευτική τεχνολογία; Συνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή; Προσαρμοστικά σενάρια συνεργασίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
271 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)