Αντιλήψεις για την ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης στη Κένυα: μελέτη περίπτωσης δημόσιων νηπιαγωγείων τηε περιοχής Lurambi, περιφέρειας Kakamega, Kenya

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study investigated the perceptions of parents, teachers and headteachers towards the quality of early childhood education provided by preschools sponsored by parents and the communities in Lurambi Division of Kakamega District, Kenya. The quality of education was described according to the assessment depicted by the respondents’ perceptions and discussed in relation to past findings. A total of 162 randomly selected respondents participated in the study. The participants, 30 headteachers, 32 teachers and 100 parents were obtained from 32 preschools. A questionnaire was used to collect the perceptions of teachers, headteachers and parents concerning established structural and contextual variables of quality on a Likert-type scale. The data was analyzed quantitatively. Descriptive statistics facilitated an examination of perceived quality. Inferential statistics determined significant differences in the group perceptions of early childhood education quality. Perceptions of the three ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22308
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22308
ND
22308
Εναλλακτικός τίτλος
Perceptions of early childhood education quality in Kenya: a case study of community preschools in Lurambi division, Kakamega district, Kenya
Συγγραφέας
Muganda, Beatriche-Nelima (Father's name: Dickson)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσουβάνου Ευγενία
Φραγκουδάκη Άννα
Μακρυνιώτη Δήμητρα
Πανοπούλου-Μαράτου Όλγα
Γιαπαμάς Βασίλης
Ζαμπέτα Εύη
Παπαδοπούλου Ρόη
Λέξεις-κλειδιά
Αντιλήψεις; Αγωγή προσχολικής ηλικίας εκπαίδευσης; Ποιότητα εκπαίδευσης; Παράμετροι εκπαιδευτικής διαδικασίας; Δομικές όψεις; Νηπιαγωγοί; Διευθυντές; Γονείς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
330 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)