Περίληψη
Η παρούσα διατριβή ασχολείται με το πρόβλημα της υπερφόρτωσης με πληροφορία στο δυναμικά αναπτυσσόμενο περιβάλλον του Παγκόσμιου Ιστού (World Wide Web ή WWW). Εξετάζει την περίπτωση της πληροφορίας για διαθέσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες (η-υπηρεσίες) και επικεντρώνεται, ειδικότερα, σε όσες απευθύνονται σε χρήστες που επιθυμούν να εκτελέσουν διαδικτυακά κάποια εμπορική συναλλαγή με τη χρήση κάποιας υπηρεσίας ηλεκτρονικού εμπορίου (η-εμπορίου). Ο γενικότερος στόχος της διατριβής αυτής είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος υπερφόρτωσης των χρηστών με πληροφορία για διαθέσιμες η-υπηρεσίες στον Παγκόσμιο Ιστό, με την ανάπτυξη ενός συστήματος προηγμένης πρόσβασης που: (α) βασίζεται σε τεχνολογίες διαλειτουργικών και επαναχρησιμοποιήσιμων μεταδεδομένων, και (β) επιτρέπει την προσαρμοστική, στις προτιμήσεις των χρηστών, αναζήτηση και επιλογή η-υπηρεσιών. Πιο συγκεκριμένα, η διατριβή επικεντρώνεται στο πρόβλημα της εύρεσης μιας συγκεκριμένης κατηγορίας υπηρεσιών η-εμπορίου, των ηλεκτρονικών αγορώ ...
Η παρούσα διατριβή ασχολείται με το πρόβλημα της υπερφόρτωσης με πληροφορία στο δυναμικά αναπτυσσόμενο περιβάλλον του Παγκόσμιου Ιστού (World Wide Web ή WWW). Εξετάζει την περίπτωση της πληροφορίας για διαθέσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες (η-υπηρεσίες) και επικεντρώνεται, ειδικότερα, σε όσες απευθύνονται σε χρήστες που επιθυμούν να εκτελέσουν διαδικτυακά κάποια εμπορική συναλλαγή με τη χρήση κάποιας υπηρεσίας ηλεκτρονικού εμπορίου (η-εμπορίου). Ο γενικότερος στόχος της διατριβής αυτής είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος υπερφόρτωσης των χρηστών με πληροφορία για διαθέσιμες η-υπηρεσίες στον Παγκόσμιο Ιστό, με την ανάπτυξη ενός συστήματος προηγμένης πρόσβασης που: (α) βασίζεται σε τεχνολογίες διαλειτουργικών και επαναχρησιμοποιήσιμων μεταδεδομένων, και (β) επιτρέπει την προσαρμοστική, στις προτιμήσεις των χρηστών, αναζήτηση και επιλογή η-υπηρεσιών. Πιο συγκεκριμένα, η διατριβή επικεντρώνεται στο πρόβλημα της εύρεσης μιας συγκεκριμένης κατηγορίας υπηρεσιών η-εμπορίου, των ηλεκτρονικών αγορών (η-αγορών). Αναπτύσσει ένα σύστημα προηγμένης πρόσβασης σε η-αγορές, το οποίο λειτουργεί με γνώμονα τις δηλωμένες προτιμήσεις των χρηστών. Πιλοτική εφαρμογή γίνεται για τις η-αγορές αγροτικών προμηθειών και προϊόντων, μέσω της υλοποίησης μιας διαδικτυακής πύλης πρόσβασης σε αγροτικές η-αγορές. Το περιβάλλον που υλοποιήθηκε: • Χρησιμοποιεί τεχνολογίες μεταδεδομένων για την περιγραφή των η-αγορών, ώστε να διευκολύνει την αναζήτηση, σύγκριση και επιλογή η-αγορών με βάση τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά τους. • Χρησιμοποιεί τεχνολογίες μεταδεδομένων για την περιγραφή και αποθήκευση της εμπειρίας που είχαν άλλοι χρήστες από η-αγορές με τις οποίες έχουν συνδιαλλαγεί στο παρελθόν. Η εμπειρία αυτή καταγράφεται υπό την μορφή αξιολογήσεων πάνω σε μια ή περισσότερες διαστάσεις ποιότητας. • Περιλαμβάνει μια υπηρεσία πολυκριτήριας συνεργατικής διήθησης, η οποία επιτρέπει την προσαρμοστική αναζήτηση η-αγορών με βάση αποθηκευμένες αξιολογήσεις πάνω σε πολλαπλές διαστάσεις ποιότητας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present thesis deals with the problem of information overload in the World Wide Web (WWW) context. More specifically, it examines how users can deal with the wealth of existing information about available electronic services (e-services). It particularly focuses on the case where a user is searching for an appropriate electronic commerce (e-commerce) service in order to carry out an online commercial transaction. The overall aim of the thesis is to explore solutions helping users in finding and selecting an appropriate e-commerce service, by developing a system that: (a) is built upon interoperable and reusable metadata, and (b) provides adaptive and personalised decision support based on the user preferences. In particular, the thesis focuses on the problem of finding and selecting a particular type of e-commerce services, namely electronic markets (e-markets). For this reason, it designs and develops an adaptive and personalized Web system that facilitates access to e-markets by ...
The present thesis deals with the problem of information overload in the World Wide Web (WWW) context. More specifically, it examines how users can deal with the wealth of existing information about available electronic services (e-services). It particularly focuses on the case where a user is searching for an appropriate electronic commerce (e-commerce) service in order to carry out an online commercial transaction. The overall aim of the thesis is to explore solutions helping users in finding and selecting an appropriate e-commerce service, by developing a system that: (a) is built upon interoperable and reusable metadata, and (b) provides adaptive and personalised decision support based on the user preferences. In particular, the thesis focuses on the problem of finding and selecting a particular type of e-commerce services, namely electronic markets (e-markets). For this reason, it designs and develops an adaptive and personalized Web system that facilitates access to e-markets by taking into consideration the stated preferences of users. The case study are e-markets of the agri-food sector (referred to as agricultural e-markets), and a pilot application is demonstrated by the deployment of a Web portal that helps users finding and select online agricultural e-markets. This Web-based system: - Uses metadata technologies for storing e-market characteristics that will help users search, compare and select e-markets online. - Uses metadata technologies for storing the stated preferences of users about e-markets that they have transacted with, in the past. These preferences are represented in the form of evaluations upon one or more quality dimensions. - Includes a multi-criteria recommendation service that allows for adaptive and personalised search and retrieval of e-markets.
περισσότερα