Διαισθητικές αντιλήψεις των μαθητών για την εφαπτόμενη ευθεία στην ανάλυση

Περίληψη

Η μελέτη της έννοιας της εφαπτομένης ως χαρακτηριστικής περίπτωσης αναλυτικής έννοιας μπορεί να μας διαφωτίσει για τη γνωστική μετάβαση των μαθητών από τις διαισθητικές απόψεις τους για έννοιες της Ανάλυσης στην τυπική μαθηματική γνώση. Στην εργασία αυτή μελετάμε τους τρόπους με τους οποίους αντιλαμβάνονται την εφαπτομένη ευθεία γραφικής παράστασης συνάρτησης μαθητές που την έχουν συναντήσει σε διαφορετικά πλαίσια (Ευκλείδεια Γεωμετρία, Αναλυτική Γεωμετρία και Ανάλυση). Επιπλέον, προτείνουμε μία διδακτική προσέγγιση με χρήση δυναμικών ηλεκτρονικών περιβαλλόντων για την εισαγωγή στην έννοια της παραγώγου μέσω της εφαπτομένης ευθείας με στόχο τη διευκόλυνση αυτής της γνωστικής μετάβασης και την ανασκευή των αντιλήψεων των μαθητών. Η έρευνα' χωρίστηκε σε τρία στάδια. Στα δύο πρώτα στάδια χορηγήθηκαν ερωτηματολόγια σε 196 μαθητές της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης της Γ' Λυκείου και 182 πρωτοετείς φοιτητές μαθηματικών τμημάτων. Αρχικά, τα δεδομένα αναλύθηκαν ποσοτικά ξεχωριστά για τι ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19018
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19018
ND
19018
Εναλλακτικός τίτλος
Students' intuitive knowledge about the tangent line in the context of analysis
Συγγραφέας
Μπιζά, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Δ.)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Πόταρη Δέσποινα
Γιαννακούλιας Ευστάθιος
Νεστορίδης Βασίλειος
Παπασταυρίδης Σταύρος
Λάμπρου Μιχαήλ
Μαμωνά-Downs Ιωάννα
Χρίστου Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Εφαπτόμενη ευθεία; Ανάλυση; Εικόνα έννοιας; Διαίσθηση; Νέες τεχνολογίες; Γεωμετρία, Δυναμική; Εννοιολογική αλλαγή; Ανάλυση άδηλων κλάσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
381 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)