Ιδεολογικές και αισθητικές διαστάσεις της γερμανόφωνης όπερας του μεσοπολέμου

Περίληψη

Την περίοδο του Μεσοπολέμου ολόκληρη η Ευρώπη μεταβάλλεται. Για τον τομέα της όπερας τα χρόνια του Μεσοπολέμου αποτελούν μία άκρως παραγωγική και πολυδιάστατη περίοδο. Μόνο στον γερμανόφωνο χώρο παρουσιάζονται περίπου 300 νέες όπερες. Λίγες όμως θα επιβιώσουν και μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτό το νέο οπερατικό ρεπερτόριο χαρακτηρίζεται από την ποικιλότητα της εποχής του. Ταυτόχρονα παρατηρείται μία στενή σχέση των αισθητικών αυτών κατευθύνσεων με τις διάφορες ιδεολογίες της εποχής. Αυτή η σχέση καθώς και οι περιπτώσεις που απουσιάζει αποτέλεσε την αφορμή για την παρούσα διδακτορική διατριβή. Σκοπός της έρευνας ήταν πρώτον μία διεξοδική παρουσίαση της εν μέρει άγνωστης γερμανόφωνης οπερατικής δημιουργίας του Μεσοπολέμου, δεύτερον μία παρουσίαση των θεωρητικών και αισθητικών απόψεων της εποχής και τρίτον η μελέτη της σχέσης των ιδεολογικών στάσεων και απόψεων των συνθετών με τις αισθητικές και συνθετικές τους επιλογές. Το πρώτο μέρος της διδακτορικής διατριβής ασχολείται με τις γερμα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Between the two world wars, the whole of Europe changes. For the field of opera, the inter-war years are a very productive and multifaceted time. Only in the German speaking places, some 300 new operas are premiered. But few of them will survive the Second World War. This new opera repertoire is characterised by the aesthetic diversity of this time; at the same time, there is a close connection between these aesthetic directions and the various contemporary ideologies. This relationship, and also the cases where it is lacking, was the starting point for this thesis. The aim of the research was, firstly, a detailed presentation of the partially unknown German-speaking opera creation of the inter-war period, secondly, an outline of the theoretical and aesthetic views of that time and thirdly, the study of the relationship of the ideological attitudes and views of composers with their aesthetic and compositional choices. The first part of the dissertation deals with the German operas, wh ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18892
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18892
ND
18892
Εναλλακτικός τίτλος
Ideological and aesthetic dimensions of the german-speaking opera between the World Wars
Συγγραφέας
Βρυζάκη, Ούρσουλα-Αθανασία
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ψυχοπαίδη-Φράγκου Ολυμπία
Ρωμανού Αικατερίνη
Τσέτσος Μάρκος
Ζώτος Ίων-Παύλος
Αλεξιάδης Μηνάς
Μανιάτης Γεώργιος
Φιτσιώρης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Στράους, Ρίχαρντ; Κρένεκ, Έρνστ; Όπερα; Ιδεολογία; Πολιτική; Δημοκρατία της Βαϊμάρης; Γερμανία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
478 σ., εικ., πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)