Η σχέση μουσικής και λόγου στο μελοδραματικό έργο των Ελλήνων συνθετών της πρώτης γενιάς της Εθνικής Μουσικής Σχολής Διονυσίου Λαυράγκα, Μανώλη Καλομοίρη και Μάριου Βάρβογλη

Περίληψη

Στόχος της διατριβής αυτής είναι η συγκριτική μελέτη του τρόπου μελοποίησης του νεοελληνικού λόγου στις όπερες "Διδώ" (1906-1909) του Διονύσιου Λαυράγκα, "Ο Πρωτομάστορας" (1915, αναθεωρήσεις 1929/1939) του Μανώλη Καλομοίρη και "Το Απόγευμα της Αγάπης" (1935) του Μάριου Βάρβογλη. Στο πλαίσιο αυτό εξετάστηκαν: πρώτον, τα λιμπρέτα τους και τα λογοτεχνικά πρότυπα που αποτέλεσαν τη βάση τους, δεύτερον, οι παράμετροι μορφολογική και μουσικοδραματουργική διάρθρωση, μορφικό σχήμα, φραστική δομή, μουσικοδραματουργικά χαρακτηριστικά, tempo, μελωδία, εξαγγελτικά μοτίβα, ρυθμός, μελοποίηση των στίχων, διάρθρωση ισχυρών και ασθενών μερών του μέτρου, δυναμική, τονικότητα, αρμονία, συνοδεία και ενορχήστρωση ως προς το κείμενο και τη δραματουργία, τρίτον, τα στοιχεία, που συντέλεσαν στην πραγμάτωση του "ελληνικού χαρακτήρα" τους και τέταρτον, η επίδραση που έχουν δεχθεί τρεις Νεοέλληνες συνθέτες από την έντεχνη ευρωπαϊκή μουσική παράδοση. Οι τρεις συνθέτες επιλέγουν ως βάση για τα λιμπρέτα τους λογοτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is the comparative study of the way of setting to music modern greek language in the operas "Dido" (1906-1909) by Dionysios Lavrangas, the "Master-Builder (Protomastoras)" (1915, revisions 1929/1939) by Manolis Kalomiris and "The afternoon of love" (1935) by Marios Varvoglis. Within this framework were examined: first, their librettos and their literary prototypes, which served as their bases, second, the parameters morphological and musicodramaturgical arrangement, morphic shape, phrasal structure, musicodramaturgical characteristics, tempo, melody, leitmotivs, rhythm, musical setting of the verses, arrangement of the strong and weak beats of the bar, dynamics, tonality, harmony, accompaniment and orchestration with regard to text and dramaturgy, third, the elements contributing to the realization of their "greek character" and fourth, the influence the three modern greek composers have received from the European musical tradition. The three composers chos ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20294
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20294
ND
20294
Εναλλακτικός τίτλος
The relation between music and language in the operas of the greek composers of the first generation of the Greek National School of Music Dionysios Lavrangas, Manolis Kalomiris and Marios Varvoglis
Συγγραφέας
Ρεντζεπέρη, Άννα-Μαρία του Παναγιώτης
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Γιάννου Δημήτριος
Ζώτος Ίων
Ξανθουδάκης Χαράλαμπος
Κώσπος Απόστολος
Μαλιαράς Νικόλαος
Σαμαράς Χρήστος
Καϊμάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Λαυράγκας, Διονύσιος; Καλομοίρης, Μανώλης; Βάρβογλης, Μάριος; Ιστορική μουσικολογία; Νεοελληνική μουσική; Ελληνική Εθνική Μουσική Σχολή; Πρώτη γενιά συνθετών; Όπερα; Όπερα Διδώ; Όπερα Ο Πρωτομάστορας; Όπερα Το Απόγευμα της Αγάπης; Μουσικοποιητική ανάλυση; Μουσικοδραματουργική ανάλυση; Συγκριτική εξέταση; Ελληνικές όπερες; Ευρωπαϊκές όπερες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (403 ; 288 σ.), εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)