Αντιλήψεις και στάσεις μαθητών Λυκείου σε σχέση με βασικές οικολογικές έννοιες και ζητήματα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: [της] Ειρήνης Μπαγιάτη

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα διερευνά τις αντιλήψεις και στάσεις 234 μαθητών Α΄ Λυκείου σε σχέση με τα τροφικά πλέγματα και με οικολογικά ζητήματα που έχουν τη βάση τους σε ανθρώπινες παρεμβάσεις στο οικοσύστημα (χρήση παρασιτοκτόνων, κυνήγι αρπακτικών πουλιών, βιολογική καταπολέμηση εντόμων, υπεραλίευση, εισαγωγή ενός ξενικού είδους, εξόντωση ενός «επικίνδυνου» είδους και κατακερματισμός ενδιαιτημάτων). Από την ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι οι μαθητές επιδεικνύουν σε υψηλά ποσοστά φιλοπεριβαλλοντική στάση σε σχέση με τα οικολογικά ζητήματα υπό μελέτη. Κυρίαρχη αντίληψη του φυσικού κόσμου συχνότερα αναδεικνύεται η επιστημονική οικοσυστημική. Πεποιθήσεις που διαμορφώνουν αντιπεριβαλλοντικές στάσεις είναι ότι κάποιοι οργανισμοί εκλαμβάνονται ως επιβλαβείς, οι φυσικοί πόροι θεωρούνται ανεξάντλητοι, ενώ ο φυσικός κόσμος εξυπηρετεί την αύξηση της ανθρώπινης ευημερίας. Από τη στατιστική ανάλυση προκύπτει ότι η ειδική οικολογική γνώση, που είναι αναγκαία για την κατανόηση ενός οικολογικού ζητήματος ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research studies alternative conceptions and attitudes of 234 first grade Lyceum students about food webs and ecological issues in connection with human intervention on food webs (use of pesticides, hunting of birds of prey, biological control of insects, over-fishing, insertion of alien or non-native species, extermination of a dangerous species and fragmentation of habitats). From the analysis of research data it follows that the majority of the sample shows high percentages of positive environmental attitude towards the selected ecological issues. The master conception normally is the scientific ecosystemic one according to which, man is an inseparable part of the ecosystem and his interventions on nature influence not only himself but also the ecosystem. Beliefs that form negative environmental attitudes are that some organisms are harmful, the natural resources are considered to be inexhaustible and that nature serves the increase of humans prosperity. Out of the statistica ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18391
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18391
ND
18391
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptions and attitudes of students of the first grade of lyceum about basic ecological concepts and issues of environmental education
Συγγραφέας
Μπαγιάτη, Ειρήνη
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Φλογαϊτη Ευγενία
Κουζέλης Γεράσιμος
Αριανούτσου-Φαραγγιτάκη Μαργαρίτα
Αθανασίου Κυριάκος
Μακρυνιώτη Δήμητρα
Ανδρούτσου Αλεξάνδρα
Τσελφές Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Μαθητές, Αντιλήψεις για τα τροφικά πλέγματα; Μαθητές, Αντιλήψεις για τη σχέση ανθρώπου - φύσης; Μαθητές, Στάσεις για κρίσιμα οικολογικά ζητήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
298 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)