Εκμετάλλευση ετερογενών παράλληλων αρχιτεκτονικών σε περιβάλλον πολυπρογραμματισμού: μια προσέγγιση σε επίπεδο συστήματος
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In the recent years, the continuous performance increase of the sequential execution on single CPU systems is facing an upper bound because it primarily relied on the respective circuit operating frequency improvement, which has already reached its limits. This low-level performance bottleneck caused a chain reaction to the above abstraction layers and practically changed the way computing systems are being built. Nowadays, realizing parallelism at all the design levels of a computing platform is the main goal of the respective domain research efforts. Application developers need to improve their skills and take into account architecture-level platform details to decide the optimal application partitioning, while respective re-targetable toolchains have been developed to automate tasks and abstract complexity to the extent possible. On the other hand, traditional general-purpose operating system support and related concepts have not been particularly reconsidered in the emerging broade ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.11 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.