Αναλύοντας απόψεις για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: μια διαδικασία επεξεργασίας γλωσσικής τεχνολογίας και μηχανικής μάθησης σε δεδομένα συνεντεύξεων στα Νέα Ελληνικά

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αναπτύσσει και επικυρώνει ένα ολοκληρωμένο υπολογιστικό πλαίσιο Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας και Μηχανικής Μάθησης για Ταξινόμηση Θεμάτων και Ανάλυση Συναισθήματος με βάση το Θέμα σε δεδομένα συνεντεύξεων στη Νέα Ελληνική που συλλέχθηκαν κατά την περίοδο της Επείγουσας Εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας. Η έρευνα εστιάζει στην εκπαίδευση Κ–12 και δίνει έμφαση σε μαθητές με λειτουργική ποικιλομορφία, ενσωματώνοντας τις απόψεις γονέων, διευθυντών σχολείωνκαι εκπαιδευτικών. Η μελέτη ακολουθεί μικτή προσέγγιση. Αρχικά εφαρμόζεται ποιοτική περιγραφική και σημασιολογική ανάλυση περιεχομένου, ώστε να διατηρείται ο πλούτος του σώματος κειμένου. Στη συνέχεια, υλοποιείται μία υπολογιστική ροή εργασιών που περιλαμβάνειτη δημιουργία σώματος κειμένων, την επισημείωση σε επίπεδο πρότασης ως προς τα θέματα, την επισημείωση συναισθήματος, την ελληνoκεντρική προεπεξεργασία κειμένου, την αναπαράσταση χαρακτηριστικών και την εποπτευόμενη μοντελοποίηση. Το πλαίσιο υποστηρίζει τόσο κλασικούς ταξι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation develops and validates an end-to-end Natural Language Processing (NLP) and Machine Learning (ML) pipeline for Topic Classification (TC) and Topic-Based Sentiment Analysis (TBSA) on Modern Greek interview data collected during Emergency Remote Teaching (ERT). The research focuses on K-12 education and emphasizes on students with functional diversity, incorporating perspectives from parents of students with functional diversity, school directors, and teachers.The study follows a mixed approach. First, it conducts qualitative descriptive and semantic-content analysis to preserve the richness of human narratives. Then, it implements a computational pipeline that includes corpus construction, sentence-level annotation into topics, sentiment labeling, Greek-specific text preprocessing, feature representation, and supervised modeling. The pipeline supports both classical learners and state of the art transformer-based language models and is designed to be reproducible and ex ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/60549
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60549
ND
60549
Εναλλακτικός τίτλος
Analyzing perspectives on remote education: an NLP/ML pipeline for modern Greek interview data
Συγγραφέας
Τζημίρης, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής. Τμήμα Πληροφορικής. Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Εξεταστική επιτροπή
Κερμανίδου Κάτια-Λήδα
Μαραγκουδάκης Εμμανουήλ
Τσέλιος Νικόλαος
Δουκάκης Σπυρίδων
Πούλος Μάριος
Σωσώνη Βιλελμίνη
Μυλωνάς Φοίβος-Απόστολος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Μηχανική και συστήματα επικοινωνιών, Τηλεπικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Επείγουσα Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία; Επεξεργασία φυσικής γλώσσας; Μηχανική μάθηση; Θεματική Ταξινόμηση; Ανάλυση συναισθήματος; Ανάλυση Συναισθήματος ανά Θέμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.