Ψηφιακές τεχνολογίες μάθησης στην επαγγελματική κατάρτιση: ενσωματώνοντας συστήματα ανοικτής μάθησης, αναδυόμενες τεχνολογίες και μικρο-πιστοποιητικά στα δημόσια ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης στην Ελλάδα

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά τον συστημικό εκσυγχρονισμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) στην Ελλάδα μέσω μιας σειράς ενσωματωμένων, πρακτικά προσανατολισμένων μελετών περίπτωσης. Βασισμένη στον διττό ρόλο του ερευνητή ως Διευθυντή Ινστιτούτου ΕΕΚ και συμβούλου πολιτικής, η έρευνα εστιάζει στη διασταύρωση ψηφιακής καινοτομίας, διακυβέρνησης δεξιοτήτων και παιδαγωγικού μετασχηματισμού στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης . Μέσα από οκτώ θεματικές μελέτες περίπτωσης—που εκτείνονται από τα Vocational Open Online Courses (VOOCs) και τα μικρο-διαπιστευτήρια (micro-credentials) έως την τεχνητή νοημοσύνη, την επαυξημένη πραγματικότητα και την ενίσχυση της συμμετοχής των φύλων στην επαγγελματική κατάρτιση STEAM—η διατριβή εξετάζει πώς οι αναδυόμενες τεχνολογίες και η πληροφορία της αγοράς εργασίας μπορούν να διαμορφώσουν πιο ευέλικτα, χωρίς αποκλεισμούς και προσαρμοσμένα προγράμματα σπουδών. Η μεθοδολογική προσέγγιση εστιάζει στη Έρευνα Βασισμένη στον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This professional doctoral thesis investigates the systemic modernization of Vocational Education and Training (VET) in Greece through a series of integrated, practice-based case studies. Rooted in the dual role of the researcher as both institutional VET leader and policy advisor, the study addresses the intersection of digital innovation, skills governance, and pedagogical transformation in public vocational institutions. Through eight thematic case studies—ranging from Vocational Open Online Courses (VOOCs) and micro-credential ecosystems to artificial intelligence, augmented reality, and gender-focused STEM education—this research explores how emerging technologies and labor market intelligence can shape more responsive, inclusive, and future-ready curricula. A core methodological approach is Design-Based Research (DBR), supported by case study analysis, learning analytics, and policy integration. The work is grounded in major EU initiatives, such as CHAISE and SECOVE, and linked t ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59155
ND
59155
Εναλλακτικός τίτλος
Digital learning technologies in vocational training: integrating open learning systems, emerging technologies and micro-credentials in public vocational training institutions in Greece
Συγγραφέας
Κυριακός, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Ψαρομήλιγκος Ιωάννης
Σπυριδάκος Αθανάσιος
Βουδούρη Αγγελική
Νταλιάνης Κλήμης
Τσότσολας Νικόλαος
Κυτάγιας Χρήστος
Πρινιωτάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακές Τεχνολογίες Μάθησης; Επαγγελματική κατάρτιση; Ανοικτά Συστήματα Μάθησης; Μικρο-Πιστοποιητικά; Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης; Τεχνολογίες Πληροφορικής στην Εκπαίδευση; Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ); Καινοτομία στην Εκπαίδευση; Εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Εκπαιδευτική πολιτική; Μάθηση μέσω Πλατφορμών; Εκπαιδευτικός σχεδιασμός; Δεξιότητες του Μέλλοντος; Εκπαιδευτική τεχνολογία; Δημήτριος Κυριακός; Ψηφιακές Τεχνολογίες Μάθησης στην Επαγγελματική Κατάρτιση: Ενσωματώνοντας Συστήματα Ανοικτής Μάθησης, Αναδυόμενες Τεχνολογίες και Μικρο-Πιστοποιητικά στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης στην Ελλάδα; Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης; Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αιγάλεω; Θεματική Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αιγάλεω; Αιγάλεω; Έρευνα Βασισμένη στον Σχεδιασμό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.