Ηθικός ηγέτης διαμεσολαβητής στην εκπαίδευση: διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών

Περίληψη

To εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται καθημερινά στις σχολικές μονάδες είναι πολυσύνθετο και αναπτύσσεται μέσα σε ένα δυναμικό περιβάλλον. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία συγκρούσεων και προστριβών μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Τα σχολεία σαν οργανισμοί είναι μέρος της κοινωνίας, και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αμέτοχοι της γενικότερης κοινωνικής κατάστασης. Ο ρόλος του ηθικού ηγέτη- διαμεσολαβητή είναι καταλυτικός στο να διευθετήσει και να αξιοποιήσει θετικά αυτές τις διαφωνίες. Υπό το πρίσμα της σχολικής κουλτούρας που αποτελεί τον κοινό προσανατολισμό που κρατάει ενωμένο τον οργανισμό ως μια μονάδα, ο ρόλος του ηθικού ηγέτη είναι καθοριστικός στη διατήρηση της ενότητας. Με την προώθηση της ανοιχτής επικοινωνίας, την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης και την υποδειγματική ηθική συμπεριφορά, οι διευθυντές μπορούν να δημιουργήσουν μια συνεργατική και υποστηρικτική σχολική κουλτούρα που ενισχύει τόσο την ευημερία των εκπαιδευτικών όσο και την επιτυχία των μαθητών/τριων.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The educational work carried out daily in schools is complex and develops in a dynamic environment. This results in conflicts and friction between teachers. Schools as organizations are part of society, and teachers are not uninvolved in the general social situation. The role of the ethical leader-mediator is catalytic in settling and positively harnessing these disagreements. In the light of the school culture which is the common orientation that holds the organization together as a unit, the role of the moral leader is crucial in maintaining unity. By promoting open communication, building trust, and modeling ethical behavior, principals can create a collaborative and supportive school culture that enhances both teacher well-being and student success.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59023
ND
59023
Εναλλακτικός τίτλος
Ethical leader mediator in education: conflict management between teachers
Συγγραφέας
Κανάβας, Χρήστος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τριαντάρη Σωτηρία
Σερδάρης Παναγιώτης
Τζάρτζας Γεώργιος
Αντωνιάδης Ιωάννης
Ιορδανίδης Γεώργιος
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Ζάχος Δημήτρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ηγεσία στην εκπαίδευση; Σχολική διαμεσολάβηση; Διαχείριση συγκρούσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)