Η συμβολή της δια βίου μάθησης στην υποκειμενοποίηση των αναπληρωτών δασκάλων των δημοσίων δημοτικών σχολείων

Περίληψη

Θέμα της παρούσας διδακτορικής διατριβής αποτελεί «Η συμβολή της δια βίου μάθησης στην υποκειμενοποίηση των αναπληρωτών δασκάλων των δημοσίων Δημοτικών Σχολείων». Ο σκοπός της έρευνάς μας συμπυκνώνεται στην περιγραφή εντός του πεδίου της δια βίου μάθησης του πλαισίου συγκρότησης ως υποκειμένων των αναπληρωτών δασκάλων, που υπηρετούν σε δημόσια Δημοτικά Σχολεία, καθώς και στον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών των υποκειμένων αυτών. Στην παρούσα έρευνα αξιοποιήθηκε το θεωρητικό πλαίσιο του Michel Foucault και ιδιαίτερα οι έννοιες: υποκείμενο, υποκειμενοποίηση, γνώση, λόγος, εξουσία, αλήθεια, τεχνικές εαυτού και κυβερνητικότητα. Για την εξυπηρέτηση του ερευνητικού σκοπού διατυπώθηκαν τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: α) Ποιες είναι οι διαστάσεις του φαινομένου των αναπληρωτών δασκάλων στα δημόσια Δημοτικά Σχολεία της Ελλάδας; β) Ποια χαρακτηριστικά έχουν οι διαδικασίες δια βίου μάθησης στις οποίες λαμβάνουν μέρος οι αναπληρωτές δάσκαλοι ως εκπαιδευόμενοι; γ) Με ποιες τεχνικές εαυτού συγκροτού ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this doctoral thesis is “The contribution of lifelong learning to the subjectification of public Primary School substitute teachers”. The purpose of our research is concentrated on the description within the field of lifelong learning, of the composition framework of substitute teachers, serving in public Primary Schools, as subjects, as well as on the determination of the characteristics of these subjects. In the present research, the theoretical framework of Michel Foucault was utilized and especially the concepts: subject, subjectification, knowledge, discourse, power, truth, techniques of self and governmentality. For the accomplishment of the research purpose, the following research questions were formulated: a) What is the extent of the phenomenon of substitute teachers in the public Primary Schools of Greece? b) What are the characteristics of the lifelong learning processes in which substitute teachers take part as learners? c) Which techniques of the self are su ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57225
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57225
ND
57225
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of lifelong learning to the subjectification of public primary school substitute teachers
Συγγραφέας
Νικολακάκος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Βεργίδης Δημήτριος
Ασημάκη-Δημακοπούλου Άννα
Κουστουράκης Γεράσιμος
Καραλής Αθανάσιος
Νικολάου Γεώργιος
Φραγκούλης Ιωσήφ
Φτερνιάτη Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Υποκείμενο; Υποκειμενοποίηση; Λόγος; Γνώση; Αλήθεια; Κυβερνητικότητα; Τεχνικές του εαυτού; Εξουσία; Διά βίου μάθηση; Αναπληρωτές δάσκαλοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)