Ανθρώπινα δικαιώματα και κοινωνική δικαιοσύνη: αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων στα κέντρα φιλοξενίας στην Ελλάδα

Περίληψη

H παρούσα διδακτορική διατριβή επιδιώκει να διερευνήσει εάν και με ποιους τρόπους η εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων στην Ελλάδα μπορεί να καταστεί αποτελεσματικότερη, εστιάζοντας στην οπτική των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, προσπαθεί να παρουσιάσει τις δυσκολίες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι/ες οι εκπαιδευτικοί, καθώς και αυτές που αντιμετωπίζουν τα παιδιά πρόσφυγες στο σχολείο, τις εκπαιδευτικές πρακτικές που αξιοποιούν οι εκπαιδευτικοί και την αποτίμηση της εκπαιδευτικής πολιτικής για τα παιδιά πρόσφυγες από τους/τις ίδιους/ες. Η έρευνα αποτελεί μια μελέτη της περίπτωσης, αφού εστιάζει στην περίπτωση της εκπαίδευσης των παιδιών που μένουν σε Κέντρα Φιλοξενίας Προσφύγων στην Ελλάδα. Η κύρια ερευνητική τεχνική της διατριβής μας είναι η ημιδομημένη συνέντευξη. Συμμετέχοντες/ουσες της έρευνάς μας είναι είκοσι Συντονιστές/ριες Εκπαίδευσης Προσφύγων, είκοσι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε Τάξεις Υποδοχής, είκοσι σε ΔΥΕΠ και είκοσι στη Mη-Tυπική Eκπαίδευση. Για την ανάλυση των δεδομέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis endeavors to explore whether and by what means the education of refugee children in Greece can be rendered more efficacious, with a particular focus on the perspectives of educators. Specifically, it seeks to elucidate the difficulties encountered by educators, as well as those faced by refugee children within the school environment, the pedagogical practices employed by educators, and the assessment of educational policies for refugee children by the educators themselves. This research constitutes a case study, centering on the education of children residing in Accommodation Centers in Greece. The primary research methodology employed in our thesis is semi-structured interviews. Participants in our research encompass twenty Refugee Education Coordinators, twenty educators engaged in Reception Classes, twenty in DYEP, and twenty in Non-Formal Education. For the analysis of research data, we have opted for Thematic Analysis. The principal conclusions drawn fr ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2026)
DOI
10.12681/eadd/57033
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57033
ND
57033
Εναλλακτικός τίτλος
Human rights and social justice: teachers’ perceptions on the education of refugee children in the accommodation centers in Greece
Συγγραφέας
Καπαρινού, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ζάχος Δημήτριος
Μαρβάκης Αθανάσιος
Τουρτούρας Χρήστος
Γκόβαρης Χρήστος
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Ρουσσάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Παιδιά πρόσφυγες; Κέντρο φιλοξενίας προσφύγων; Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., χαρτ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.