Εκπαίδευση Ρομά μαθητριών και μαθητών: μια πολλαπλή μελέτη περίπτωσης των παιδαγωγικών πρακτικών αντιμετώπισης της διαφορετικότητάς τους σε δημοτικά σχολεία

Περίληψη

Στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο με έντονη πολιτισμική ετερογένεια μαθητών μελετήθηκαν οι παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές και νόρμες αναγνώρισης της διαφορετικότητας και ένταξης μαθητών ρόμικης καταγωγής σε πολυπολιτισμικές τάξεις Δημοτικών Σχολείων. Μελετήθηκε η παιδαγωγική κουλτούρα ένταξης του διαφορετικού ρόμικου μαθητικού πληθυσμού και ρουτίνες κανονικότητας και διαφορετικότητας με τις οποίες αντιμετωπίζονται τα προβλήματα των Ρομά μαθητών που θεματοποιούνται στη σχολική κουλτούρα. Διερευνήθηκαν ο προσανατολισμός των παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών προσέγγισης της διαφορετικότητας των Ρομά μαθητών και η αναπαραγωγή στερεοτύπων, πώς οι πρακτικές αυτές οδηγούν σε διακρίσεις εις βάρος των Ρομά και πώς επανασκηνοθετούν τις κοινωνικές διαφορές ως διαφορές σχολικών επιδόσεων, καθώς και οι νόρμες αναγνώρισης και τοποθέτησης των Ρομά μαθητών και οι περιορισμοί τους ως προς αυτές. Ποιοτικά γνωρίσματα, αξιολογήσεις και διακρίσεις στις σχέσεις και στην επικοινωνία Ρομά και μη Ρο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the Greek educational context with strong cultural heterogeneity of students, the pedagogical and teaching practices and norms of recognition of diversity and inclusion of Roma students in multicultural Primary School classes were studied. The pedagogical culture of inclusion of the diverse Roma student population and routines of normality and diversity, with which the problems of Roma students - that are thematized in the school culture - are addressed, were studied. The orientation of pedagogical and teaching practices to approach the diversity of Roma students and the reproduction of stereotypes were investigated, how these practices lead to discrimination against the Roma and how they reconstruct social differences as differences in school performance, as well as the norms for the recognition and placement of Roma students and their limitations regarding them. Qualitative features, evaluations and distinctions in the relationships and communication of Roma and non-Roma students ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2026)
DOI
10.12681/eadd/56786
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56786
ND
56786
Εναλλακτικός τίτλος
Education of Roma students: a multiple case study of pedagogical practices dealing with their diversity in primary schools
Συγγραφέας
Μαρκαντώνη, Στέλα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παρθένης Χρήστος
Μιχάλης Αθανάσιος
Παπακωνσταντίνου Άλμπα-Αντιγόνη
Φλουρής Γεώργιος
Νικολάου Γεώργιος
Λαμπρίδης Ευθύμιος
Καζούλλη-Κούρτη Βασιλεία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ρομά μαθητές; Διαφορετικότητα; Πρακτικές; Νόρμες αναγνώρισης; Πραξεολογία; Μειονοτική ταυτότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.