Περίληψη
Εισαγωγή: Η Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση, εάν και αποτελεί μια σωτήρια διαδικασία, εφαρμόζεται μόνο στο 30% των περιπτώσεων καρδιακής ανακοπής ως αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως η έλλειψη γνώσεων, ο φόβος πρόκλησης περαιτέρω βλάβης. Λόγω της σπουδαιότητας της άμεσης εφαρμογής ΚΑΡΠΑ για τη διατήρηση του ασθενούς στη ζωή, ορισμένα Εθνικά Κέντρα Πρώτων Βοηθειών σε όλο τον κόσμο παρέχουν τις απαραίτητες οδηγίες στον πιθανό διασώστη μέσω τηλεφώνου ώστε να καλύψουν το οποιοδήποτε εμπόδιο και δυσκολία (Τηλεπικοινωνιακή ΚΑΡΠΑ - TCPR).ΣκοπόςΣκοπός της μελέτης αποτέλεσε η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των τηλεφωνικών οδηγιών στην εκτέλεση της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης. Μεθοδολογία: Πρόκειται για συγχρονική μελέτη ατόμων τα οποία κλήθηκαν να εφαρμόσουν Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), μόνο με θωρακικές συμπιέσεις, ακολουθώντας τηλεφωνικές οδηγίες ανταποκρινόμενοι σε σενάριο προσομοίωσης περιστατικού καρδιακής ανακοπής. Πριν και μετά τη συμμετοχή τους, συμπληρώθηκαν ειδικά ερω ...
Εισαγωγή: Η Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση, εάν και αποτελεί μια σωτήρια διαδικασία, εφαρμόζεται μόνο στο 30% των περιπτώσεων καρδιακής ανακοπής ως αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως η έλλειψη γνώσεων, ο φόβος πρόκλησης περαιτέρω βλάβης. Λόγω της σπουδαιότητας της άμεσης εφαρμογής ΚΑΡΠΑ για τη διατήρηση του ασθενούς στη ζωή, ορισμένα Εθνικά Κέντρα Πρώτων Βοηθειών σε όλο τον κόσμο παρέχουν τις απαραίτητες οδηγίες στον πιθανό διασώστη μέσω τηλεφώνου ώστε να καλύψουν το οποιοδήποτε εμπόδιο και δυσκολία (Τηλεπικοινωνιακή ΚΑΡΠΑ - TCPR).ΣκοπόςΣκοπός της μελέτης αποτέλεσε η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των τηλεφωνικών οδηγιών στην εκτέλεση της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης. Μεθοδολογία: Πρόκειται για συγχρονική μελέτη ατόμων τα οποία κλήθηκαν να εφαρμόσουν Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), μόνο με θωρακικές συμπιέσεις, ακολουθώντας τηλεφωνικές οδηγίες ανταποκρινόμενοι σε σενάριο προσομοίωσης περιστατικού καρδιακής ανακοπής. Πριν και μετά τη συμμετοχή τους, συμπληρώθηκαν ειδικά ερωτηματολόγια μέτρησης γνώμης και γνώσεων σχετικά με την ΚΑΡΠΑ. Κατά τη διάρκεια της εφαρμογής ΚΑΡΠΑ, ο ερευνητής από διαφορετικό χώρο, απηύθυνε τις οδηγίες ενώ υπήρχε καταγραφή της προσομοίωσης με οπτικοακουστικά μέσα. Για την ΚΑΡΠΑ χρησιμοποιήθηκε ειδικό εκπαιδευτικό πρόπλασμα με δυνατότητα καταγραφής των ποιοτικών χαρακτηριστικών. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS ver.24. Ως επίπεδο σημαντικότητας ορίστηκε το p<0.05. Αποτελέσματα: Το δείγμα αποτέλεσαν 151 άτομα με μέση ηλικία τα 38. Το 58,9% (n=89) των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες, ενώ το 41,1% (n=62) άνδρες. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (83,4%, n=126) γνώριζε τι είναι η Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) ενώ πολύ μικρότερο ποσοστό (16,6%, n=25) δεν γνώριζε. Από τα 151 άτομα, τα 115 (76,2%) δεν είχαν προηγούμενη εκπαίδευση στη ΚΑΡΠΑ. Η μέση τιμή της συνολικής βαθμολογίας απόδοσης υπολογίστηκε 7,99 ενώ ο μέσος χρόνος μεταξύ αποδοχής κλήσης και 1ης συμπίεσης είναι 39,39 δευτερόλεπτα. Ακόμη, ο μέσος αριθμός συμπιέσεων είναι 71,77 συμπιέσεις ενώ ο συνολικός μέσος αριθμός συμπιέσεων είναι 191,05. Το επάγγελμα, οι συμπιέσεις και ο συνολικός αριθμός συμπιέσεων συσχετίστηκαν στατιστικά σημαντικά με την Συνολική βαθμολογία απόδοσης των συμμετεχόντων (p=0,01, p<0,001 και p=0,004 αντίστοιχα). Συμπεράσματα: Οι τηλεφωνικές οδηγίες φαίνεται να βοηθούν στη παροχή αποτελεσματικής ΚΑΡΠΑ, να είναι εύκολα κατανοητές και εφαρμόσιμες ενώ η συνολική διαδικασία περιεγράφηκε ως εύκολη. Οι συμμετέχοντες συνολικά βίωσαν άγχος ποσοστό μεγαλύτερο των μισών. Το επάγγελμα, οι συμπιέσεις και ο συνολικός αριθμός συμπιέσεων συσχετίστηκαν στατιστικά σημαντικά με την Συνολική βαθμολογία απόδοσης των συμμετεχόντων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Introduction: Cardiopulmonary resuscitation, although a life-saving procedure, is only applied in 30% of cardiac arrest cases as a result of many factors, such as lack of knowledge and fear of causing further damage. Due to the importance of the immediate application of CPR to keep the patient alive, some National First Aid Centres around the world provide the necessary instructions to the potential rescuer by telephone to cover any obstacle and difficulty (Telecommunication CPR - TCPR). Aim: The aim of the study was to investigate the effectiveness of telephone instructions in performing CPR. Methodology: This was a cross-sectional study of subjects who were asked to perform cardiopulmonary resuscitation (CPR), using chest compressions only, following telephone instructions in response to a simulated cardiac arrest incident scenario. Before and after their participation, they completed specific questionnaires measuring their opinion and knowledge about CPR. During the CPR application ...
Introduction: Cardiopulmonary resuscitation, although a life-saving procedure, is only applied in 30% of cardiac arrest cases as a result of many factors, such as lack of knowledge and fear of causing further damage. Due to the importance of the immediate application of CPR to keep the patient alive, some National First Aid Centres around the world provide the necessary instructions to the potential rescuer by telephone to cover any obstacle and difficulty (Telecommunication CPR - TCPR). Aim: The aim of the study was to investigate the effectiveness of telephone instructions in performing CPR. Methodology: This was a cross-sectional study of subjects who were asked to perform cardiopulmonary resuscitation (CPR), using chest compressions only, following telephone instructions in response to a simulated cardiac arrest incident scenario. Before and after their participation, they completed specific questionnaires measuring their opinion and knowledge about CPR. During the CPR application, the researcher placed in a different room, delivered the instructions while the simulation was recorded by audiovisual means. A special training manikin was used for CPR with the possibility of recording the qualitative characteristics. The statistical package SPSS ver.24 was used to analyze the results. The significance level was set at p<0.05.ResultsThe sample consisted of 151 people with an average age of 38. 58.9% (n=89) of the participants were female, while 41.1% (n=62) were male. The largest percentage of respondents (83.4%, n=126) knew what cardiopulmonary resuscitation (CPR) was, while a much smaller percentage (16.6%, n=25) did not know. Of the 151 participants, 115 (76.2%) had no previous training in CPR. The mean overall performance score was calculated to be 7.99/11 while the mean time between call acceptance and the 1st compression was 39.39 seconds. Furthermore, the mean number of compressions is 71.77 compressions while the overall mean number of compressions is 191.05. The Occupation, the compressions, and the total number of compressions, were statistically significantly correlated with the participants' Overall Performance Score (p=0.01, p<0.001 and p=0.004 respectively). Conclusions: The telephone instructions appear to contribute provide effective CPR, are easy to understand and implement and the overall process was described as easy. More than half of the participants experienced anxiety. The Occupation, the compressions and the total number of compressions were statistically significantly correlated with participants' Overall Performance Score.
περισσότερα