Η διερεύνυση του φαινομένου της κρίσης εμπιστοσύνης ως δομικού στοιχείου συγκρότησης της επαγγελματικής ταυτότητας του εκπαιδευτικού

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρείται η παρουσίαση και η ανάλυση των επιπέδων εμπιστοσύνης στη σχολική μονάδα, δηλαδή τόσο η ύπαρξη σχέσεων εμπιστοσύνης και ο βαθμός στον οποίο υφίστανται, όσο και η ποιότητα που τις χαρακτηρίζει. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις διαφοροποιημένες επαγγελματικές ταυτότητες και στο εάν αυτές σχετίζονται με τα επίπεδα εμπιστοσύνης. Ξεχωριστής σημασίας για τη μελέτη είναι η δομική συνθήκη του συνεχούς της κρίσης. Σημαίνουσας βαρύτητας φορτίο προσδίδει στη μελέτη και το γεγονός ότι το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από ρευστότητα. Ως μεθοδολογική προσέγγιση επιλέχθηκε η έρευνα μεικτών μεθόδων, δηλαδή ο συνδυασμός της ποσοτικής προσέγγισης με την ποιοτική. Ως εργαλεία συλλογής ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο και η συνέντευξη. Στον πληθυσμό-στόχο περιλαμβάνονται εκπαιδευτικοί και διευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην Περιφέρεια Δυτικής Ελ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present thesis, we attempt to present and analyze the levels of trust in the school unit, both the existence of trust relationships and the degree to which they exist, as well as the quality that characterizes them. Distinct emphasis is placed on differentiated professional identities and whether these are related to levels of trust. The structural condition of the permacrisis is particularly important for the study. The fact that Greece's recent social, economic, and political context has been characterized by volatility also adds significant weight to the study. The reason for the implementation of this dissertation was the researcher's personal interest, his previous research involvement with the topic of trust, and his familiarity with the field, the school unit and the classroom. The debt crisis, as the starting point of the successive crises, the permacrisis, has brought about insecurity and uncertainty. At the same time, the social subject is now characterized by an inabi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56828
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56828
ND
56828
Εναλλακτικός τίτλος
The trust crisis phenomenon as a structural element of the formation of the teacher's professional identity
Συγγραφέας
Παναγόπουλος, Επαμεινώνδας (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Καμαριανός Ιωάννης
Σταμέλος Γεώργιος
Κυρίδης Αργύριος
Νικολάου Γεώργιος
Καραλής Αθανάσιος
Καρακατσάνη Δέσποινα
Ζάγκος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εμπιστοσύνη; Επαγγελματική ταυτότητα; Συνεχές της κρίσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.