Η συμβολή ατομικών και ψυχοκοινωνικών παραγόντων κατά την προσαρμογή του φοιτητικού πληθυσμού στο πανεπιστήμιο

Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα μελετάται η έννοια της προσαρμογής του φοιτητικού πληθυσμού στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Η προσαρμογή στο Πανεπιστήμιο γίνεται αντιληπτή μέσα από μια αλληλεπιδραστική-ολιστική αναπτυξιακή προσέγγιση και το θεωρητικό υπόβαθρο είναι η Οικοσυστημική Προσέγγιση του Bronfenbrenner. Συγκεκριμένα, μελετάται η συμβολή των ατομικών παραγόντων, όπως δημογραφικά στοιχεία και χαρακτηριστικά προσωπικότητας (αισιοδοξία, προσωπικός έλεγχος), αλλά και παραγόντων πλαισίου (οικογενειακή συνοχή ή προσαρμοστικότητα και κοινωνική στήριξη από φίλους) στην προσαρμογή των φοιτητών/τριών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 678 πρωτοετείς από διάφορα Πανεπιστήμια της Ελλάδας. Τα ευρήματα της έρευνας δείξανε ότι η προσαρμογή εξαρτάται σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των οικοσυστημάτων στα οποία συμμετέχουν οι φοιτητές/τριες.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study focuses on students' adjustment to University. The theoretical approach of the study is the Ecosystemic approach of Bronfenbrenner. Particularly, the contribution of personal and psychosocial factors, such as personal mastery, optimision and family cohesion & adaptability, friends' support, on students' adjustment to University is studied. The sample of the study consisted of 678 first students from Greek Universities. The results showed that adjustment is mostly related to functional than structural characteristics of the systems students belong to.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14968
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14968
ND
14968
Εναλλακτικός τίτλος
The contibution of personal and psychosocial factors during students' adjustment to university
Συγγραφέας
Γκαντώνα, Γεωργία (Πατρώνυμο: Δ.)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Στογιαννίδου Αριάδνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Ατομικοί παράγοντες; Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες; Προσαρμογή στο Πανεπιστήμιο; Φοιτητές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
273 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)