Η συμβολή του διαδικαστικού δράματος στην ενίσχυση των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών του δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εστιάζει σε μια πρωτότυπη μελέτη, η οποία βασίστηκε στη φιλοσοφία του διαδικαστικού δράματος και των τεχνικών αυτού και στόχο είχε την καλλιέργεια των δεξιοτήτων της κριτικής σκέψης των μαθητών/-τριών του δημοτικού σχολείου. Το οιονεί πείραμα εφαρμόστηκε το 2021 και ακολούθησε έναν συνδυασμό μεθοδολογιών, όπου προέκυψαν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα, με σκοπό την ανάπτυξη πέντε εκ των δεξιοτήτων της κριτικής σκέψης. Η πρωτοτυπία έγκειται στο γεγονός ότι υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος του δημοτικού σχολείου, η ηλικιακή ομάδα του δείγματος ανήκε στη βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εφαρμόστηκε, συμπληρωματικά, η μέθοδος της Διαδικασίας Αναλυτικής Ιεράρχησης και αξιοποιήθηκαν οι καινοτόμες πρακτικές του διαδικαστικού δράματος για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Η επιλογή των δέκα δημοτικών σχολείων του Νομού Αργολίδας και των επτά του Νομού Ιωαννίνων έγινε με τυχαία δειγματοληψία. Πραγματοποιήθηκε, αρχικά, η πιλοτική έρευν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral dissertation focuses on an innovative study based on the philosophy and techniques of process drama aiming to cultivate the critical thinking skills of primary school students. The quasi-experiment was conducted in 2021 utilizing a combination of various methodologies and resulting in both quantitative and qualitative data intended to develop five of the critical thinking skills. The novelty of the experiment lies in its implementation in the primary school’s schedule since the sample group was within the primary education level and the Analytic Hierarchy Process method was additionally applied alongside innovative practices of process drama in order to cultivate critical thinking skills. A random sampling method was carried out for the selection of ten primary schools in Argolis Prefecture and seven in Ioannina Prefecture. Initially, a pilot study was conducted, followed by the main research, which included fifteen interventions based on process drama techniques. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57290
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57290
ND
57290
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of process drama in enhancing the critical thinking skills of primary school students
Συγγραφέας
Δήμα, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λενακάκης Αντώνιος
Κοντογιάννη Άλκηστις
Κλαδάκη Μαρία
Πίγκου-Ρεπούση Μυρτώ
Γιωτάκη Γεωργία
Φωτόπουλος Νικόλαος
Τσακίρη Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαδικαστικό δράμα; Δεξιότητες κριτικής σκέψης; Μαθητές δημοτικού; Καινοτόμες παρεμβάσεις; Πολυμεθοδική προσέγγιση; Τριγωνοποίηση δεδομένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)