Διαδικτυακή κοινότητα πρακτικής και εκπαιδευτικοί: προοπτικές για την αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση μικρών παιδιών

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εστίασε στη δημιουργία και μελέτη μιας Διαδικτυακής Κοινότητας Πρακτικής (στο εξής ΔΚΠ) εκπαιδευτικών νηπιαγωγείου με τομέα ενδιαφέροντος την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Στόχος της έρευνας ήταν η μελέτη της εξέλιξης της κοινότητας με την πάροδο του χρόνου. Η ανάγκη αυτή προέκυψε από την επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, που ανέδειξε περιορισμένα εμπειρικά δεδομένα για τη δημιουργία και εξέλιξη των Κοινοτήτων Πρακτικής (στο εξής ΚΠ) εκπαιδευτικών. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η αξιολόγηση των ΔΚΠ αφορά κυρίως στη συλλογή δεδομένων (συνεντεύξεις, συζητήσεις κ.λπ.), που αναλύονται ποιοτικά ως αντιλαμβανόμενα οφέλη. Η προσέγγιση αυτή δεν επιτρέπει την αποτύπωση των διαφορετικών πτυχών της αλλαγής, που σημειώνεται κατά τη διαδικασία της κοινωνικής μάθησης στο πλαίσιο μιας ΚΠ (Gerlak et al., 2018∙ Ernst, 2019). Σε μία προσπάθεια, λοιπόν, μελέτης της συμμετοχής, της αλληλεπίδρασης και της μάθησης στο πλαίσιο της ΔΚΠ πολυδιάστατα και εξελικτικά, εφαρμόστηκε μι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research focused on creating and studying an Online Community of Practice (OCoP) for kindergarten teachers interested in using educational robotics. The research aimed to study the evolution of the community over time. This need arose from the review of the relevant literature, which highlighted limited empirical data on the creation and evolution of Communities of Practice (CoPs) for teachers. Additionally, it was found that the evaluation of OCoPs mainly involves collecting data (interviews, discussions, etc.), which are qualitatively analyzed as perceived benefits. This approach does not allow for capturing the different aspects of change that occur during social learning within a CoP (Gerlak et al., 2018; Ernst, 2019). Therefore, to study participation, interaction, and learning within the OCoP in a multidimensional and evolutionary manner, a multi-method approach was applied, using methods and techniques from Learning Analytics and Data Mining. Quantitative and qualita ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56823
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56823
ND
56823
Εναλλακτικός τίτλος
Online community of practice and teachers: perspectives on the use of information and communication technologies (ICT) in young children's education
Συγγραφέας
Καλογιαννίδου, Αναστασία (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπανδρέου Μαρία
Κυρίδης Αργύριος
Μπιρμπίλη Μαρία
Κακανά Δόμνα
Καραλής Αθανάσιος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Ντρενογιάννη Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαδικτυακή κοινότητα πρακτικής; Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών; Εκπαιδευτική ρομποτική; Μαθησιακή αναλυτική; Εξόρυξη δεδομένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)