Η συμβολή της εκπαίδευσης STEAM στη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση μαθητών/τριών προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή είχε ως σκοπό να διερευνήσει τη συμβολή της εκπαίδευσης STEAM στη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση παιδιών προσχολικής ηλικίας. Συγκεκριμένα στόχος της διατριβής ήταν η διερεύνηση του τρόπου που αναπτύσσεται η διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας κατά την ενασχόλησή τους με μαθησιακά περιβάλλοντα που δίνουν έμφαση σε έννοιες φυσικών επιστημών, τεχνολογίας, μηχανικής, τέχνης και μαθηματικών (STEAM), σε τυπικό πλαίσιο μάθησης (τάξη νηπιαγωγείου). Κεντρική επιλογή της διατριβής ήταν η ανάδειξη της διαπολιτισμικής διάστασης κατά τη διαμόρφωση STEAM μαθησιακών περιβαλλόντων. Ως επακόλουθο αυτής της λογικής προέκυψε ο σχεδιασμός, η εφαρμογή/υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συνεκτικού και εφαρμόσιμου στην προσχολική/πρωτοσχολική ηλικία ετήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος με δια-επιστημονικό προσανατολισμό και διαπολιτισμική οπτική, εφαρμόζοντας την ολιστική προσέγγιση STEAM. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασίστηκε στη μάθηση-βάση-έργου (project-based learn ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis titled "The contribution of STEAM education to the intercultural sensitivity of early childhood children" aimed to investigate in which way early childhood students develop intercultural sensitivity during their engagement in learning environments that emphasize in concepts of science, technology, engineering, art and mathematics (STEAM). In accordance with culturally responsive pedagogies, social justice education, and integrated STEAM education, it is proposed that teaching STEAM through intercultural lenses lifts barriers and creates common ground in which all students can obtain inclusive perspective and develop identities such as valuable and scientifically literate citizens of a global society. Central choice of this thesis was the highlighting of the intercultural dimension during the formation of STEAM learning environments. An annual coherent educational program with inter-disciplinary orientation and inter-cultural approach was designed, implemented, observ ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2025)
DOI
10.12681/eadd/55833
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55833
ND
55833
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of STEAM education to the intercultural sensitivity of early childhood children
Συγγραφέας
Τσουκαλά, Κικιλία (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μάγος Κωνσταντίνος
Χρηστίδου Βασιλεία
Παλαιολόγου Νεκταρία
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Αμπατζίδης Γεώργιος
Τσεβρένη Ίριδα
Σιάτρας Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Πολιτισμικές μελέτες
Λέξεις-κλειδιά
Δια-επιστημονική εκπαίδευση; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; STEAM εκπαίδευση; Ολιστική- διεπιστημονική προσέγγιση STEAM; Συμπερίληψη; Διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση; Έρευνα-δράση; Προσχολική εκπαίδευση; Προσχολική ηλικία; Πρωτοσχολική ηλικία; Μάθηση μέσω παιχνιδιού; Μάθηση μέσω συνθετικής εργασίας; Μαθητοκεντρική εκπαίδευση; Πολυτροπικότητα; Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.