Από τη μάθηση στη δημιουργικότητα: έρευνα με ηλεκτροεγκεφαλογράφο, συμπεριφορικές και υπολογιστικές μεθόδους στη γλώσσα και τη μουσική

Περίληψη

Η δημιουργικότητα είναι στενά συνδεδεμένη με τη γνώση. Οι άνθρωποι συμπεριφέρονται σύμφωνα με κανόνες που έχουν μάθει από την εμπειρία τους. Ωστόσο, οι παλιές συνήθειες πεθαίνουν δύσκολα. Συχνά χρειάζεται να καταπιέζουμε πράγματα που έχουμε μάθει προηγουμένως, για να έχουμε πιο πρωτότυπες και δημιουργικές ιδέες. Η σχέση μεταξύ μάθησης και δημιουργικότητας έχει μελετηθεί μεμονωμένα, ενώ οι νευρικοί μηχανισμοί που διέπουν τη δημιουργία πρωτότυπων ιδεών δεν έχουν εξηγηθεί. Σε αυτή τη διατριβή, διερευνήσαμε τη σχέση μεταξύ μάθησης και δημιουργικότητας από δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες: Σημασιολογικές συσχετίσεις μέσω της γλώσσας (Μέρος Α) και εκμάθηση μιας άγνωστης μουσικής στο εργαστήριο (Μέρος Β). Στο Μέρος Α, διερευνήσαμε τον ρόλο των ταλαντώσεων άλφα για τη δημιουργικότητα. Δείξαμε ότι οι κροταφικές άλφα ταλαντώσεις σχετίζονται με την αναστολή συνηθισμένων ιδεών. Επιπλέον, διαπιστώσαμε ότι οι μετωπιαίες άλφα ταλαντώσεις είναι κρίσιμες για τη δημιουργία σημασιολογικά απομακρυσμένων συ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Creativity is strongly linked to acquired knowledge. Humans behave according to rules learned from their experience; however, old habits die hard. We often need to suppress things we have previously learned, to mentally access more original and creative ideas. The relationship between learning and creativity has been largely studied in isolation, while the neural mechanisms underlying the generation of original ideas have been unexplained. In this thesis, we investigated the association between learning and creativity from two different perspectives: Semantic associations reflecting life-long learning (Part A) and learning of an unfamiliar musical grammar in the laboratory (Part B). In Part A, we first investigated the role of alpha oscillations on overriding learned semantic associations. We demonstrated that right temporal alpha oscillations are associated with inhibition of obvious/learned associations to reach creative solutions. In addition, we found that mid/frontal alpha oscilla ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55658
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55658
ND
55658
Εναλλακτικός τίτλος
From learning to creativity: an EEG, behavioural, and computational investigation in language and music
Συγγραφέας
Ζιώγα, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Queen Mary University of London
Εξεταστική επιτροπή
Sowden Paul
Herrojo Ruiz Maria
Di Bernardi Luft Caroline
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Πειραματικη και Γνωστική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Δημιουργικότητα; Ηλεκτροεγκεφαλογραφία (ΗΕΓ); Στατιστική μάθηση; Μουσική; Γλώσσα; Μάθηση
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.