Διαδραστικότητα και μάθηση: η ενσωμάτωση των διαγωνισμών ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία: σχεδιασμός, υλοποίηση, αξιολόγηση

Περίληψη

Η δυναμική της εκπαίδευσης στη νέα εποχή εκφράζεται από το συνεχώς μεταβαλλόμενο χαρακτήρα της. Οι μαθητές απορρίπτουν την μετατροπή τους σε παθητικούς δέκτες και επιζητούν έναν πιο ενεργό ρόλο στην μάθηση. Επιθυμούν να είναι οι ίδιοι κατασκευαστές των γνώσεων που θα αφομοιώσουν. Από την άλλη πλευρά οι εκπαιδευτικοί αναζητούν τη διαθεματικότητα στη διδασκαλία τους και επιδιώκουν να αντιπαραβάλουν τις θεωρητικές γνώσεις με γνώριμες καταστάσεις του πραγματικού κόσμου. Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί την απάντηση σε αυτές τις αναζητήσεις, καθώς δίνει στους μαθητές τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη δυνατότητα να οικοδομήσουν οι ίδιοι τη γνώση. Η διεπιστημονική προσέγγιση της διδασκαλίας που επιτυγχάνεται με τη ρομποτική φέρνει σε επαφή τη θεωρία του μαθήματος με τις λύσεις σε πρακτικά προβλήματα της καθημερινότητας. Όχημα για την εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στη σχολική ζωή αποτελούν οι Διαγωνισμοί.Η παρούσα εργασία αναδεικνύει τα βασικά σημεία, όπως αυ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dynamic of education in the new era is expressed by its ever-changing character. Students refuse to be passive receivers and seek a more active role in learning. They wish to construct themselves the knowledge they will assimilate. On the other hand, teachers seek interdisciplinarity in their teaching and also to compare and contrast theoretical knowledge with familiar real-world situations. Educational robotics is the answer to these pursuits, as it gives students the leading role in the educational process along with the ability to build knowledge. The interdisciplinary approach to teaching achieved through robotics brings together the theory of the course with solutions to everyday practical problems. The competitions are the vehicle for introducing educational robotics into school life.This thesis highlights the key points, as these were revealed through setting up an event of an educational robotics competition from zero level. It provides empirical insights on the design and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53754
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53754
ND
53754
Εναλλακτικός τίτλος
Interactivity and learning: the integration of robotics competitions in the educational process: design, implementation, evaluation
Συγγραφέας
Χατζής, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Καβαλλιεράτου Εργίνα
Σταματάτος Ευστάθιος
Καπόρης Αλέξιος
Παπασαλούρος Ανδρέας
Δημητρακοπούλου Αγγελική
Κλωνάρη Αικατερίνη
Κωστούλας Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Ρομποτική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική ρομποτική; Διαγωνισμός Ρομποτικής; ΤΠΕ; covid-19
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)