Η εκπαιδευτική ρομποτική ως εργαλείο ανάπτυξης δεξιοτήτων συνεργατικότητας

Περίληψη

Στον σημερινό, όλο και πιο διασυνδεδεμένο και συνεργατικό κόσμο, η ικανότητα αποτελεσματικής εργασίας σε ομάδα έχει καταστεί θεμέλιος λίθος για την εκπαιδευτική και επαγγελματική επιτυχία. Κατά συνέπεια, η καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας από νεαρή ηλικία έχει αναδειχθεί σε κρίσιμη παιδαγωγική προτεραιότητα. Η παρούσα διατριβή διερευνά πώς η εκπαιδευτική ρομποτική — ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας της εκπαίδευσης STEM — μπορεί να αξιοποιηθεί στρατηγικά για την ενίσχυση των συνεργατικών δεξιοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Παρόλο που έχει αποδειχθεί ότι η ρομποτική ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά σε διαθεματική μάθηση με πρακτική εφαρμογή, η δυνατότητά της να υποστηρίζει και να αξιολογεί ρητά δεξιότητες συνεργατικότητας παραμένει περιορισμένη. Αντιμετωπίζοντας αυτό το κενό, η παρούσα έρευνα προτείνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση διδασκαλίας με επίκεντρο τη συνεργασία μέσω της ρομποτικής στην εκπαίδευση. Ο βασικός στόχο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In today’s increasingly interconnected and collaborative world, the ability to work effectively within a team has become a cornerstone of educational and professional success. As such, cultivating collaboration skills from an early age has emerged as a critical pedagogical priority. This thesis explores how educational robotics—a rapidly expanding domain within STEM education—can be strategically leveraged to enhance collaboration skills in primary education. While robotics has been shown to engage students in hands-on, interdisciplinary learning, it’s potential to explicitly support and assess collaborative competencies remains underdeveloped. Addressing this gap, the research presented herein proposes a comprehensive framework for designing, implementing, and evaluating collaboration-focused robotics instruction in education. The central objective of this research is to develop a robust, empirically validated methodology that systematically fosters and assesses collaboration among yo ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59303
ND
59303
Εναλλακτικός τίτλος
Educational robotics as a tool for the development of collaboration skills
Συγγραφέας
Δημητρούλης, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Ανδρέα)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Οικονομίας και Τεχνολογίας. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Γουάλλες Εμμανουήλ
Πουλόπουλος Βασίλειος
Αντωνίου Αγγελική
Πέππας Κωνσταντίνος
Θεοδωρόπουλος Αναστάσιος
Κόκκινος Παναγιώτης
Λιαπέρδος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Επιστήμη ηλεκτρονικών υπολογιστών
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική ρομποτική; Δεξιότητες Συνεργατικότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.