Μύθος, δημιουργία μύθου στη διαμόρφωση πολιτιστικής ταυτότητας στην Ελλάδα: μελέτη περίπτωσης για τη σχέση μουσείου και σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα αφορά στη θέση του μύθων στη συγκρότηση του έθνους και την διαμόρφωση πολιτιστικής ταυτότητας στην Ελλάδα. Λαμβάνοντας υπόψη τη διαρκώς μεταβαλλόμενη φύση της έννοιας της ταυτότητας σύμφωνα με μεταμοντέρνες θεωρίες, εστιάζει στο ρόλο που μπορούν να αναλάβουν τα μουσεία στην Ελλάδα ως χώροι διαμόρφωσης νέας ταυτότητας στο σύγχρονο κοινωνικο - πολιτιστικό πλαίσιο. Επιπρόσθετα, μελετά τους τρόπους που μπορούν να συνεργαστούν με τα σχολεία ενισχύοντας τον εκπαιδευτικό ρόλο αυτών ως μαθησιακό και πολιτιστικό περιβάλλον. Στην εποχή μας, καθώς η εθνική ομογενοποίηση και συνέχεια τίθενται υπό αμφισβήτηση κάτω από την πίεση εσωτερικών και εξωτερικών αλλαγών και της αναζήτησης της πολιτιστικής ποικιλομορφίας, οι συλλογικές ταυτότητες απαιτείται να επαναπροσδιοριστούν. Ως εκ τούτου, υποστηρίζω ότι οι μύθοι αποτελούν ένα πρόσφορο πολιτιστικό πλαίσιο για τη διαμόρφωση ταυτότητας στο χώρο του μουσείου και του σχολείου, στοχεύοντας στη διατήρηση των παραδόσεων αλλά και την πολιτι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research addresses the place of myth in the constitution of the nation and the construction of cultural identities in Greece. Considering the ever-changing nature of identity in postmodern analyses, it focuses attention on Greek museums and their potential as loci for the formation of new identities within the contemporary socio-cultural context. Furthermore, it concerns the ways they can work together with schools by reinforcing their educational role both as learning and cultural centres. In present times, with homogenization and continuity being challenged under the pressure of internal and external changes and the emerging quest for cultural diversity, collective identities need to be redefined. Therefore, I suggest that myths offer a negotiable cultural context connected with the museums’ and schools’ identity work embracing both the preservation of traditions and cultural innovation. I consequently introduce a project with the intention of exploring the dynamics of this rel ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53617
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53617
ND
53617
Εναλλακτικός τίτλος
Myth, myth-making and the formation of cultural identity in Greece: a study across the museum and secondary school
Συγγραφέας
Βασιλειάδου, Ξανθίππη (Πατρώνυμο: Πέτρος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
University of East Anglia. School of World Art Studies and Museology
Εξεταστική επιτροπή
Sekules Veronica
Walker Barbara
Priyadharshini Esther
Nardi Elena
Golding Viv
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Μύθος; Πολιτιστική ταυτότητα; Σχέση μουσείου και σχολείου
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.