Η μυθιστορία στην υπηρεσία της συγκρότησης του εθνικού όλου και της κατασκευής κυρίαρχων ιδεολογικών σχημάτων. Ο ρόλος της σχολικής ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (1914-2007)
Περίληψη
ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ μυθιστορίας και τον τρόπο που αυτή εντάσσεται μέσα στα σχολικά εγχειρίδια του δημοτικού σχολείου, ώστε να καταγραφεί η συμβολή της στη συγκρότηση του εθνικού όλου και στη δημιουργία κυρίαρχων ιδεολο- γικών σχημάτων. Μελετούμε σχολικά εγχειρίδια που χρησιμοποιήθηκαν για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο από το 1914 έως το 2007, ως τεκμήρια, που απηχούν την εκάστοτε εκπαιδευτική πολιτική. Προσεγγίζουμε το ζήτημα στον άξονα της προβο- λής του παρελθόντος στο παρόν, καθώς το παρόν είναι αυτό που προσδι- ορίζει, καθορίζει και διαμορφώνει το παρελθόν για να επιβεβαιώσει το έθνος και την ιστορική του συνέχεια. Η αναφορά στο παρελθόν, είτε ως αναγωγή στο ιστορικό δεδομένο είτε ως αναχρονιστική προβολή στο μέλ- λον, διαμορφώνει την εθνική ταυτότητα των μαθητών. Στη βάση αυτή, πραγματώνεται η συγκρότηση και η ενσωμάτωση των ιδρυτικών εθνικών μύθων στο εθνικό αφήγημα. Επιλέξαμε να εστιάσουμε στο ιδεολό ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
THE PRESENT PAPER ATTEMPTS TO INVESTIGATE FICTION AND HOW FICTION IS integrated in primary school textbooks, so as to enable the examination of its contribution to shaping the concept of nation as a whole and developing dominant ideological structures. The paper examines school History textbooks, taught in Greek primary schools from 1914 until 2007, as evidence reflecting specific trends in educational policies. The approach of the present paper involves the investigation of the specific issue on the basis of the projection of the past on the present, in view of the fact that the present determines, designates and structures the past in order to validate nation and its historical continuity. Any reference to the past, either as reports to historical data or a superseded projection to the future, shapes pupils’ national identity. Thus, national myths of origin are bound to be established and integrated in national accounts. The research is focused on the concept of Byzantium “being Hell ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (40.91 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.