Διαχείριση πρακτικών ένταξης για μαθητές με διαταραχές λόγου και ομιλίας σε ελληνικά δημοτικά σχολεία

Περίληψη

Υπάρχει έλλειψη ερευνών που διερευνούν το πεδίο των Διαταραχών Λόγου και Γλώσσας (SLD) στο ελληνικό πεδίο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό, η συγκεκριμένη μελέτη επεδίωκε να ερευνήσει τα εξής δύο σημεία: (i) να εντοπιστεί η φύση και η έκταση των δεξιοτήτων ομιλίας, γλώσσας και επικοινωνίας των Ελλήνων μαθητών με αισθητά αργή πρόοδο, και (ii) να εξεταστεί η διδασκαλία αυτών των μαθητών στο ελληνικό δημοτικό σχολείο και σε τμήματα ένταξης. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Για την πρώτη φάση, οι μαθητές των οποίων η ανάπτυξη της ομιλίας και της γλώσσας ήταν κάτω από τις προσδοκίες, αξιολογήθηκαν χρησιμοποιώντας μια σειρά τεστ. Η δεύτερη φάση περιελάμβανε επτά μελέτες περιπτώσεων. Μαζί οι δύο φάσεις, παρείχαν ένα πλούσιο προφίλ της λειτουργίας του λόγου και της γλώσσας των μαθητών που είχαν διαγνωστεί με Διαταραχές Λόγου και Ομιλίας αλλά και με Μαθησιακές Δυσκολίες και εξέταζαν την εκπαίδευση που τους προσφέρθηκε στις τάξεις του δημοτικού σχολείου. Τα αποτελέσματα της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

There is a scarcity of research exploring the field of Speech and Language Disorders (SLD) in the Greek mainstream primary education context. Accordingly, the aim of this study was twofold: (i) to identify the nature and extent of speech, language and communication skills of Greek pupils with noticeably slow progress, and (ii) to examine the provision made for these pupils in Greek mainstream and inclusion classes.The study was in two phases. For the first phase, pupils whose speech and language development was below expectations were assessed using a battery of tests. Data analysis indicated no significant differences in the language profile and non-verbal reasoning ability of the pupils with SLD, General Learning Difficulties (GLD) and other Special Educational Needs (SEN). The data also gave an indication of SLD incidence in Greek mainstream primary classrooms.Phase two involved seven case studies. Together, these provided a rich profile of the speech/language and literacy functioni ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53582
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53582
ND
53582
Εναλλακτικός τίτλος
Managing inclusive provision for pupils with speech and language disorders in greek mainstream primary schools
Συγγραφέας
Καρακώστα, Ευσταθία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
University of Exeter. School of Education and Lifelong Learning. School of Education
Εξεταστική επιτροπή
Norwich Brahm
Anglin-Jaffe Hannah
Hartas Dimitra
Haynes Gill
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαταραχές Λόγου και Ομιλίας; Πρακτικές Ένταξης; Διάγνωση/Αναγνώριση; Σχολεία με/χωρίς Τμήματα Ένταξης; Εκπαιδευτικές πρακτικές; Ακαδημαϊκά επιτεύγματα; Κοινωνικότητα; Αποδοχή από τους συνομηλίκους
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)