Παράγοντες που επηρεάζουν τις προσδοκίες των γονέων για την κοινωνική αποκατάσταση των παιδιών τους με νοητική καθυστέρηση: η οπτική της κοινωνικής εργασίας

Περίληψη

Η παρούσα Διδακτορική Διατριβή εξετάζει τις απόψεις και τις προσδοκίες των γονέων, όπως εκφράστηκαν από τις μητέρες, για την κοινωνική αποκατάσταση των παιδιών τους με νοητική καθυστέρηση (Ν.Κ.), ηλικίας 14-45 ετών, που ζουν μαζί τους και έχουν παρακολουθήσει για τουλάχιστον 1 έτος κάποιο εκπαιδευτικό ή επαγγελματικό πρόγραμμα στον νομό Ηρακλείου Κρήτης. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις ανάγκες αυτού του πληθυσμού και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη των σχετικών υπηρεσιών. Από τις 310 οικογένειες που πληρούσαν τα κριτήρια εισαγωγής, στην παρούσα μελέτη συμμετέχουν 176 οικογένειες. Οι προσδοκίες των γονέων φαίνεται να είναι χαμηλές και να έχουν προσαρμοστεί στις διαθέσιμες δομές και υπηρεσίες που λειτουργούν στην κοινότητα. Αν και οι περισσότεροι γονείς αναγνωρίζουν ότι η εργασία θα έδινε νόημα στη ζωή των παιδιών τους και θα προκαλούσε ανακούφιση και ικανοποίηση στην οικογένειά τους, δεν πιστεύουν υπό τις παρούσες συνθήκες ότι το παιδί τους θα μπορούσε ν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis examines the views and expectations of parents regarding the social rehabilitation of their children, aged 14-45, with learning disabilities (LD), who live with them and have attended at least one educational or vocational programme in the prefecture of Heraklion, Crete for a minimum of one year. A special reference is made to the needs of this population and the impact that these may have upon the planning and development of the relevant services. Out of the 310 families that met the admission standards, 176 families are participants in the present study. The research method chosen was structured interview.The expectations of the parents appear to be low and have apparently been adapted to the available infrastructures and services that are present within the local community. Although most of the parents admit that work would give meaning to their children’s lives and would relieve and please their families, they do not believe that under the present conditions t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38323
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38323
ND
38323
Εναλλακτικός τίτλος
Factors that influence parents' expectations for the social rehabitation of their children with learning disabilities: the perspective of social work
Συγγραφέας
Αρώνη-Καπετάνιου, Δέσποινα του Νικόλαος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Κοινωνικής Ιατρικής
Εξεταστική επιτροπή
Φιλαλήθης Αναστάσιος
Πυργιωτάκης Ιωάννης
Ευαγγελίου Αθανάσιος
Καλλινικάκη Θεανώ
Χλουβεράκης Γρηγόρης
Χατζηφωτίου Σεβαστή
Τζανάκης Μανόλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γονείς; Νοητική καθυστέρηση/αναπηρία; Προσδοκίες; Κοινωνική εργασία; Μετάβαση; Ενδυνάμωση; Επαγγελματική αποκατάσταση; Αυτόνομη και υποστηριζόμενη διαβίωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
267 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)